Vilken dag...

Herregud, hur mycket kan hända på en dag egentligen? Först fixa massa grejer på förmiddagen för att kunna ha Freja för Michelle mellan fem och åtta. Freja och Maud som har varit ifrån varandra ett tag nu blir alldeles uppspelta när dom ses, eller snarare överjävliga. Freja juckar på varenda kudde som går att få tag på och Maud blir manisk. Sen ska det springas runt i timmar så soffor och fotöljer flyger... Vid nio återlämnas Freja hos Michelle i Majorna, och jag och Maud tänkte ta oss en mysstund i soffan... men icke då!

Efter en veckas väntan på svar från en av våra valpköpare, så blir det plötsligt panik med återhämtning av valpen. Sigge, som för övrigt råkar ha körförbud på bilen, åker till Majorna och hämtar Michelle och Freja, åker till mig och lämnar Freja, åker vidare till Stefan och Veronica i Landvetter, byter bil och blir körda till Borås av Stefan. Ni hänger med va? Vid halv tolvtiden ringer dom mig och berättar att valpen Rut är i tryggt förvar och att dom är på väg hem. Rutan-Tutan är på jättegott humör som tur är och har värsta pusskalaset med Michelle i bilen. Under tiden har jag suttit här med överkåta Freja och maniska Maud och oroat ihjäl mig för lilla Rut. Men nu kommer dom snart i alla fall, och Maud och Rutan ska sova i min säng i natt :)





Äntligen är våran älskade Rutan-Tutan i trygga händer igen, och har dessutom ett nytt fint hem som väntar. Hon ska bara få ta igen sig lite först... 


Kommentarer
Postat av: Manisk är förnamnet

Hektiskt.. Ja..

2010-03-19 @ 01:38:03
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Carmen

Jag ser Freja och Maud framför mig! haha.. Stackars dig Lotta!! Vad hände med Rut??

2010-03-20 @ 07:28:27
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0