Allvarliga hårproblem

Nu sliter jag snart av resterande hårstrån på skallen alltså! Vad irriterad jag blir på mitt förbannade hår. Varenda gång jag tvättar det så tappar jag minst en halv deciliter hårstrån, och sen när det ska kammas och borstas ut tappar jag lika mycket. Under resten av dagen ramlar minst lika många hårstrån av igen, och dom är överallt... Nu har jag klippt av allt till hälften ungefär, så stråna är ju inte lika långa längre, men lika jobbiga ändå där dom fastnar och slingrar sig runt allting.

       
Här var håret midjelångt, ganska fint, snyggt blonderat och lite tjockare

Till skillnad från nu. Lägger inte ens upp en bild på min förskräckliga frilla. Det får bli senare, när jag grejat till resterna. Nu är det som sagt hälften så långt som på bilderna, risigare än jag vet inte vad och betydligt tunnare. Kan jag möjligen ha 20 hårstrån per kvadratcentimeter kvar tro, eller överdriver jag då? Sen har vi då ca åtta cm utväxt mörkt hår där uppe på toppen, sen normal blond färg i mitten, och resterande testar är liksom kritvita (och känns som svinto).

Jag har några alternativ till buds. 1. Gå till frissan för klippning och återfärgning till min egen hårfärg. 2. Blondera igen, men bara i utväxten och klippa topparna. 3. Raka av hela skiten och köpa en peruk på typ Tradera. Förslag någon?

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahahaa aa du har de lika illa som mig , har fått panik seriöst ! vill färga mitt hår ljusare asså choklas ljus brunt från savrt o du ska bara veta vilken process ja hade igår asså . gick så långt att vi föärgade håret i omklädningsrummet i gympa salen lotta !

2009-03-21 @ 14:47:03
Postat av: Anonym

Detta var då mona som skrev angående hårfärgning

2009-03-21 @ 14:47:31
Postat av: Micke

jag tycker jhu att det hade varit rätt coolt om du raka av håret men inte ska du skaffa en peruk

Micke

2009-03-21 @ 17:47:50
URL: http://whyjag.blogg.se/
Postat av: Kim

LOTTA jag behöver proffshjälp, jag kan inte blogga mera :/ det har försvunnit ur mig typ :P! Du måste peppa upp mig på spåret igen :)! Ses på söndag. Och btw, du har jättefint hår, änglahår :) mammsen lilla. (L)

2009-03-21 @ 21:45:30
URL: http://kimmenw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0