I väntan på liemannen

Jag har märkt att de flesta elaka kommentarer som landar i min blogg nästan alltid innehåller ett budskap om att någon eller några önskar att jag ska avlida. Helst så fort som möjligt så att jag gör världen en tjänst. Världen skulle ju bli så mycket bättre om jag dog har jag förstått. Ska jag inte ramla och slå ihjäl mig, så ska jag köpa ett starkare rep nästa gång osv...  Ja, vad säger man om sådana önskningar? Eller vad ska jag tycka om dom? Finns det verkligen någon som på fullaste allvar tror att jag skulle ta så illa vid mig av en kommentar att jag genast skulle ladda puffran och trycka av? Tydligen. Men till er besvikelse kan jag bara säga att jag dör den dagen det är dags. Vi skall ju alla den vägen vandra. 

Tills den dagen kommer kan jag ju bjuda på lite gräsliga bilder av mig själv som jag lovat. Det kommer flera, jag lovar. Måste bara scanna in dom först (eller Michelle rättare sagt, för jag vet inte hur man gör det).



Vi börjar med den här. Julafton 2006. Fixa till håret var inte till att tänka på ens den dagen. En liten snajdig hästsvans på sniskan och en Betty Boop-tröja till detta. 



Sen har vi då våren 2008. Jag och lilla Frejsan som delar på en Tip Top. Även här med en riktig höjdarfrisyr och en nyans
i håret som beror på ett misslyckat försök att färga tillbaka till min riktiga hårfärg.



Här har vi lite blandat av "typiskt Lotta". Dels den oerhört fylliga luggen, och dels mina pupiller. Jag ser oftast ut som om jag är hög som ett hus på alla kort. Vanligaste repliken: "Har du tatt tjack här eller?". Sen kan man ju notera att det kanske hade passat bättre med en pushup-bh till det linnet när man ligger inne med mina sadelväskor.



Jajamänsan, det slår aldrig fel, smink är inte till att tänka på som vanligt. Alltid lika naturell. Det finns ju faktiskt make-up om man skulle vilja få en jämn hudton tex. Men nej då, varför det?



Avslutningsvis kan jag ju bjuda på den här fullträffen. Först och främst så ska ju allting alltid dras till sin yttersta spets. Att blondera håret lite lagom går ju inte. "Kleta på ordentligt med färg den här gången Michelle, så det blir ljust för faan". Sen blev det visst helt vitt. Oj då. Här har jag då också nyligen börjat med en ny medicin som gör att man blir ett riktigt svullo i ansiktet. Ett riktigt psykofarmaka-fejs med andra ord. 

Nä, nu ska jag vika tvätt. Men oroa er inte, det kommer fler bilder.
Tills dess, ha det jättegott alla!

Kommentarer
Postat av: Pia

Hahahaha.... älskar så´n här självironi!!! Det är underbart Lotta. Att bjuda på sig själv och samtidigt ge de/den Anonyme en knäpp på näsan.;)

Ha en fortsatt underbar dag och njut av vetskapen att våren är på g.

//Pia

2009-03-02 @ 14:13:17
Postat av: Anonym

MammaLotta du är så otroligt vacker. När ska du förstå det ?? :) Jadu det gick SKITBRA :D pirrigt dock, men men .. det är bara härligt. Love you!!

2009-03-02 @ 14:23:05
Postat av: Karlsson på taket :)

Jag glömde skriva att komentaren var från komandoran a.k.a Di leva.

2009-03-02 @ 14:24:14
URL: http://Lotta är så vacker & underbar!
Postat av: Michelle

Först och främst ska vi ha en sak klar för oss. Jag är den som fuckat ditt hår med diverse olika försök till naturlig hårfärg och som blondblond. Haha men vänta bara som Mona brukar säga, "viii ooooordnaaar deeeet gummaaaan" Vi ska fixa ditt hår mammsen. Och psykofarmaka ansikte kan jag inte hålla med om på sista bilden där, den är ju ursöööt. Kanske därför alla på Speedwayen på hawks försökte ALLT för att prata med dig? Men det är ju kanske bara du som inte förstog det. Pucko! Jag älskar dig, min kära lilla ponny!

2009-03-02 @ 14:43:52
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Lotta

Fnisselifniss, fick mig en flabbis själv faktiskt.

Kramar om Pia, Kim och Michelle, ni är för söta!

2009-03-02 @ 15:49:53
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Rebelen Alias Lars

Mmmm säger jag..

2009-03-02 @ 16:44:57
Postat av: Lotta

HAHAHA! Lars, du är så klockren :D Kramar om dig!!!

2009-03-02 @ 18:03:43
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Carmen

haha.. Till och med på dom bilderna är du söt! :)



Hm, asså man måste nog ändå se filmen tycker jag. Ändå sevärd liksom. Men för mycket borttaget, hela Erika historian är borta ja. Och alla liksom finurliga detaljer, det är För avskalat.



2009-03-02 @ 19:05:33
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Robban

Om det där skulle vara gräsliga bilder vågar man ju knappt tänka på hur en bra bild skulle se ut. Smink är ju som spackel på en bil. För att dölja ett dåligt underlag och det ser inte ut att behövas här.

2009-03-02 @ 19:25:01
Postat av: Lotta

Oj, blir ju alldeles generad av era söta ord :)

Kramisar till Carmen och Robban.

2009-03-02 @ 19:47:48
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Micke

varför vill folk önska livet av andra? väldigt osympatisk önskan

hoppas du lever länge å väl så det sticker ordentligt i ögonen på de som önskar annat

Micke

2009-03-02 @ 21:14:15
URL: http://whyjag.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tydligen står jag överst på dödslistan hos många, av någon anledning. Några har väl stört sig på att jag (förut har sagt), och nu skriver om vissa sanningar och saker som dom retar sig på.

Kram på dig Micke :D

2009-03-03 @ 11:33:25
URL: http://lottagotti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0