Ryggläge, M & K + lite vegetariskt

Har just packat upp alla kassar från min storhandling på Coop. Det blev rätt många kan jag säga. Dels är det ju snart påsk, så jag var ju bara tvungen att köpa lite nytt till köksfönstret, utöver all mat och annat. Hittade en jättefin köksgardin, lite outslagna påskliljor i kruka och en våreld i gult. Ska försöka arrangera ett litet snajdigt och påskigt kök nästa vecka.



Hittade även en köksgardin, en bordslöpare och två grytlappar till Jimmys kök, som också snart ska pimpas till, allting i färgerna svart, brunt och natur. Också kanonsnyggt och lite "grabbigt" som han vill ha det. Sen har jag lite krukväxter till honom på G här också som ska ner i svarta krukor och en ampel. Det kommer bli lite fransk-lantligt hemtrevligt i hans kök. Lite längre fram ska en fondvägg målas, nya handtag på köksluckor ska på och en ny bänkskiva ska in. Sen ska vi handla lite nytt tillsammans, jag och Jimmy, matta, lite korgar, porslin och annat smått och gott som höjer mysfaktorn.

Efter allt som kommit fram om grisar som skållas levande mm, har jag och Michelle bestämt oss för att hädanefter bara äta fisk. Ekologiska mejeriprodukter och ägg från frigående höns går också bra. Så idag fyllde jag kundvagnen med fisk i alla dess former, bönor, linser, matvete, quinoa, sojaprodukter, qornprodukter, grönsaker, rotsaker och frukt... Det ramlade nästan ur vagnen innan jag var färdig och kom fram till kassan. Satan vad ont i ryggen jag har nu.



Igår kväll/natt låg jag och Michelle i hennes säng och kollade på hela säsong 1 med Mia och Klara. Herregud vad vi flabbade. Vi kanske har konstig humor, men nån mer måste väl hålla med om att dom är jädrans roliga?



Nu blir det ryggläge igen, med hela säsong 2. Mycket givande må jag säga. Det är precis vad min värkande kropp behöver just nu. Lite morötter och sojabiffar till detta kanske, med nån go böndip till :)

   

Här har vi då Tabita och Rolle, två av våra favoriter. Eller alla rollkaraktärer är favoriter. God natt och sov gott alla!


Kommentarer
Postat av: Michelle

haha älskar Mia & Klara.. Fan asså, aldrig mera kött..

2009-03-20 @ 00:27:03
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0