Lite lätt kaotiskt

Men gud vad mycket det är just nu alltså. Hinner inte riktigt med i svängarna här, med tanke på min ordinarie snigelfartiga livsstil. Det var ju detta med storarummet då. Att vi skulle fixa klart allt innan helgen, då våra nya soffor och bordet skulle bäras in.
Nu kommer grejerna idag istället, och här ser ut som faan.
I söndags när Sigge, Stefan, Jimmy, Basia, Michelle och jag flyttade bokhyllor och böcker, och tv:n sattes upp, såg det ut så här:



Lägg märke till soffans ena sida. Där har Freja knaprat när hon var lite yngre. Stoppningen är på väg ut, och det är en av anledningarna till att sofforna ska ut nu. Kan dock påpeka att tvåsitsen ser ännu jävligare ut. Den andra anledningen är att dom drar till sig väldigt mycket katthår.



Ytterligare ett litet kort på några av medlemmarna i Familjen Mupp. Ni förstår varför saker och ting tar sin lilla tid va? Inte nog med detta. Igår när jag och Michelle lagade mat så undrade vi efter en liten stund var Freja var någonstans. Det var ovanligt tyst nämligen. Och då kan man räkna med att hon gör nåt jävelskap. Jojomänsan, vad ser vi i storarummet?



Hej, hej, Freja heter jag! Kolla vad jag kan göra när jag inte får all uppmärksamhet.



Just nu löper Freja, sen nån vecka tillbaka. Och då hon har lagt sig till med en liten egenhet så fort hon har ätit. När matskålen är tom så rusar hon till första bästa tillgängliga kudde och börjar tok-jucka. Det är huvudkuddar som soffkuddar, det spelar ingen roll, bara det är en kudde. Hon ser inte klok ut när hon håller på. Men just igår så började hon tydligen stycka soffkuddarna också, som synes. Tur att skiten ska ut nu, tål inte att se en tygsoffa mer.

Ja, så har vi idag då. Jag och Michelle kom precis hem efter en rejäl ärende-runda. Först till apoteket och sen till Ica, och sen tyckte Michelle att vi skulle hälsa på våra nya grannar grisarna. Och det var faktiskt riktigt kul. Dom var så söta!



Det tyckte Freja med. Här står hon med mig och kollar in en gris, hon har aldrig sett någon förut. Först var hon lite nyfiket avvaktande, men sen ville hon in till dom. Hon älskar ju alla djur i hela världen, speciellt "sin" häst Sabina på landet.



Och här bekantar hon sig med två av grisarna. Tyvärr var det elstängsel, så hon kunde inte gå så nära som hon ville. Nu kommer sofforna så jag får hjälpa till med installeringen.


Kommentarer
Postat av: Carmen

jag måste komma och hälsa på grisarna nån dag! jättesöta! Inga Alpacor precis men ändå.. ;)

2009-03-18 @ 19:19:55
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Mona

hahaha sikken dag asså ! haha asså så du gillar min blogg lotta alltid lika trevligt att höra

2009-03-18 @ 19:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0