Vad händer?

Usch, orkar egentligen inte blogga, jag mår skit rent ut sagt. Har känt mig väldigt konstig ett tag och känner att det är något som inte stämmer. Vet inte om det är biverkningar från mina mediciner eller om det är något annat. Det blir så svårt att urskilja allt. Om det fortsätter så här några dagar till så åker jag till Sahlgrenska. Min kropp känns så svag på nåt sätt, har ingen riktig känsel i armar, ben och ansikte. Jag darrar och skakar, jag fumlar och fipplar, snubblar och är allmänt klumpig. Jag kan skriva och stava rätt, det ser jag ju nu när jag bloggar, men när jag pratar så sluddrar jag. Det är Michelle som märker att jag är konstig och säger det till mig. Jag märker inte själv att jag sluddrar när jag pratar, det hör jag ju inte, men andra märker det. Det är inte så roligt precis. Undrar vad folk tror och tänker om mig egentligen?

Faan också, orkar knappt hålla i en bok. Vill bara ligga i sängen eller soffan med varma filtar på mig, det är så jäkla kallt här och jag fryser som bara den. Men, men, mitt i eländet så ligger jag och dagdrömmer och fantiserar om hur fint och underbart livet skulle kunna vara. Då mår jag mycket bättre. Jag tänker på en gammal tant som heter Tasha Tudor, hon dog förra året förresten, som bodde i Vermont (tror jag). Jag har en bok om henne som jag har läst säkert trettio gånger nu. Hon hade en helt underbar trädgård som hon skötte helt själv och massa fina djur.



Det är den här boken som jag läst så många gånger. Ett bra tips för dig som älskar trädgårdar, vackra blommor och söta djur. Boken är fullproppad av vackra bilder som jag aldrig kan se mig mätt på. Och lilla Tasha var en underbart vacker och söt liten tant hon också. Om jag någon gång blir frisk (friskare) så vill jag ha sådana söta nubiska getter som hon hade. Dom är så otroligt gulliga och fina!



Här sitter Tasha med en av sina nubiska getter :)

Nubiska getter klarar faktiskt vårt svenska klimat, för i Vermont är det ungefär samma klimat som i Sverige. Ett annat djur som jag är oerhört förälskad i är alpackor. Dom är ju så bedårande! Klarar också klimatet här :)  Deras ull är fantastiskt mjuk och len, och sticks inte som fårull gör. Alpackor skulle jag verkligen vilja ha. Vem blir inte helt till sig av nubiska getter och alpackor? Jag blir det i alla fall :)  Dom är urgulliga och väldigt snälla.

  

  

Kan ni tänka er känslan av att få sitta med en liten killing i knät och gosa? Eller att få stå och borsta och klappa en mjuk och go alpacka samtidigt som man tittar in i dess vackra bruna ögon? Eller att bara lägga sitt ansikte mot dess mjuka hals? Vad underbart härligt. Tänk att kunna bo på ett ställe med massa djur. Sina hundar och katter, getter och alpackor, och ett gäng söta hönor av någon gammal fin svensk sort. Om det hade varit så - vad lycklig jag hade varit då.

Nu ska jag gå och lägga mig igen och bara tänka på fina och vackra saker. Inte tänka på Sahlgrenskas akut (som jag redan vet att jag måste till snart) för det är bara skit...  

Kommentarer
Postat av: kim

Lotta, jag ville bara påminna dej om negern med guldpumpsen. Se det framför dig. Jag skrattar redan nu. Bara för att jag skriver det till dig :D .. hahha Roligaste på LÄÄÄNGE!



Efter en halvminut liggandes på golvet



- auuhh

2009-02-18 @ 20:46:17
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Michelle

Håller med Kim ovan här. Det var tommejfan det roligaste på länge. Och när man mår lite kasst, Ja då byter man ut Kuntan till någon man hatar i fantasin, då blir det genast ÄNNU roligare! hähä.. Älskar också alpackor och nubiska getter, men dissa inte fårull mamma haha du vet hur mycket jag ÄLSKAR får. Deras läppar, ja vill fan bara kyssa dom ååh :D kameler o giraffer också! Smaskens :) Nej jag tänder inte på djur jag bara råkar älska överflödig hud? :S nej läppar, skit samma denna kommentaren slutade som ett porrinlägg.. Love u

2009-02-19 @ 00:03:53
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Carmen

Lotta du är så söt! :)

2009-02-19 @ 10:45:48
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Thess

Tack för dina kommentarer!

Alpackor och andra lamadjur är ju luriga ;)

Dem har liknande djur på Ölands Djurpark och förbi dem halvspringer man så de inte hinner spotta på en ;)

2009-03-02 @ 20:05:44
URL: http://pitbullqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0