Snorigt värre



Bilden får representera mig och min tillvaro de senaste dagarna. Jag hann vara frisk ifrån influensan några dagar innan jag blev snörförkyld med feber, hosta, huvudvärk och ledvärk igen. Som influensan typ, fast del 2 då. Orkar inget och är skitirriterad bara för det. Som nu idag tex, solen skiner och det är värsta fina vårvädret ute och här ligger jag som en strandad val, i dubbel bemärkelse faktiskt till råga på allt. Jag säger bara: vad fet jag har blivit alltså! Det är inte klokt ju.

Nu har jag iof knappt orkat göra någonting de sista tre veckorna pga sjukdom. Och om jag inte rör på mig så får jag så jädrans ont i alla leder. Det är faktiskt så illa att jag knappt kan gå. Men är jag bara på benen och rör mig så blir det bättre och känns knappt alls. Men vad händer mer då under tre veckors ryggläge? Jo, jag blir en blobb. Ett riktigt fetto, en Big Mama, en Barbamamma. Jag brukar ligga på mina 57-59 kg, men icke nu. Nu är jag nästan uppe i 70 kg, och jag är ju bara 167 cm lång. Då förstår ni själva va? Och det är inte fåfänga (bara lite), utan ju mer jag väger desto ondare får jag i leder och skelett. Alltså, faktum är att jag måste bli av med minst 10 kg innan beach 2009. Annars kan jag ju inte gå.

Sen är ju den stora frågan, vad fasen ska man ta på sig? Inget i garderoben passar längre. Det enda som återstår är Michelles samling av adidasbrallor från herravdelningen i stl XXXL från den perioden när hon trodde att hon var stor som ett hus. Vilket hon inte var och aldrig varit, men hon skulle absolut ha den storleken på allt i alla fall. Så nu består min dagliga klädsel av såna megabyxor och dundertröjor. Samt en fruktansvärd vinterjacka i beige från HH som jag köpte 2003 och ett par svarta gummidojjor om jag ska gå ut. Jag ska ärligt erkännna att jag helst stannar inne och lever i morgonrock och tofflor. När jag blir frisk ska jag gå minst två långpromenader om dagen fastän jag ser ut som en luffare. Jag vägrar vara en blobb!!!

Kommentarer
Postat av: Rebelen Alias Lars

Krya på dig...

2009-02-09 @ 19:38:57
Postat av: Carmen

hahaha... Lotta du är så jävla rolig! hur du beskriver saker. :)

Krya på dig! Kramar!

2009-02-10 @ 09:51:09
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0