Fina fantastiska Freja

Nu mår lilla Sabrina bättre igen. Jag var så orolig och rädd för att kanske mista henne. Som jag skrivit förut så betyder mina djur väldigt mycket för mig. Mina katter står mitt hjärta särskilt nära eftersom jag är en utpräglad kattmänniska. En katts kärlek måste man göra sig förtjänt av att få, och det är nog det som fashinerar mig mest när det gäller katter.


Freja (9 veckor) och jag i mars 2008

Men jag älskar självklart hundar också. Jag är uppväxt med hundar och hade inte katt innan jag var 18 år. Bilden ovan är tagen vid en period förra året när jag mådde väldigt dåligt. Det syns i mitt ansikte om inte annat. (Och på håret - hejsan svejsan depressionsfrilla). Som tur var köpte Michelle sin lilla Dogo Canariovalp i den vevan. Och jag måste säga att det var balsam för själen att få vara med om henne. Denna lilla skrutta som var så liten, kärleksfull och gosig. Det var helt underbart att bara få hålla henne
i min famn när jag var ledsen, och hon sov så tryggt hos mig i timmar.


Michelle och Freja, februari 2009

Nu är den lilla skruttan inte så liten längre precis, utan en ganska bastant liten dam. Hon ska ju växa mer under sitt andra levnadsår förstås, så hon blir väl lite kraftigare med tiden. Men hon är fortfarande den mest underbara hund man kan tänka sig. Finare psyke på en hund har jag sällan upplevt. Hon är som ett av mina barn och jag älskar henne av hela mitt hjärta :) 

Kommentarer
Postat av: jossi

fick du äntliigen komentera min blogg för michelle, Lotta =) Tack så mkt för komentaren =) tyskland var jätte kul hehe. Och freja är inte så dum hon heller en riktigt tjusig tös det där :D kram

2009-03-01 @ 18:29:45
URL: http://jossiepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0