Om jag bara hade vetat...

Har precis pratat med Sigge. Som sagt var hade Hawks MC sitt årliga Creation Day Party igår på långfredagen. Det hade varit fint väder, mycket folk och trevlig stämning. Ångrar nästan att jag inte åkte med ut, hade varit skoj att träffa många av dom som var där. Det är bra med Hawks att alla klubbar är välkomna dit oavsett färg, det görs ingen skillnad på någon och det tycker jag är bra eftersom man känner folk med många olika ryggemblem.

Det jag vill komma fram till är en annan grej. Sigge träffade och pratade med några personer som drog upp samtalsämnet "mitt ex". Detta är anledningen till att jag ångrar att jag inte var där själv. Vederbörande hade tänkt varna mig för mitt ex i samma veva som vederbörande fick höra talas om att jag hade träffat honom. Dom hade velat varna mig angående hur han betedde sig både privat och på jobbet, "att han inte hade alla hästarna i hagen" och att han var en jävligt olämplig person för mig att umgås med. Tyvärr fick dom aldrig tillfälle att utfärda dessa varningar.

Jävligt synd kan jag tycka idag. Hade dom inte brytt sig så mycket om att inte "trampa mig på tårna" så hade jag varit en annan person idag. För det är ingen tvekan om saken, jag hade lyssnat på dom här personerna eftersom jag litar på dom till 100%, och det finns ingen anledning för mig att misstro ett enda ord ifrån någon av dom. Jag vet idag att varenda människa jag känner tänkte "Vad faan är det för jävla idiot hon har träffat?" när jag var ihop med honom. Jag har frågat dom alla varför dom rent ut sagt inte stoppade mig. Svaren var/är entydiga, "Du skulle ändå inte lyssnat". Nej, inte om en sa det, men om alla hade sagt det. Men jag förstår att det är oerhört pinsamt för någon att kläcka ur sig en sån sak.

Nu är det som det är. Jag är "skadad" på ett antal sätt, förmodligen för livet, men är en erfarenhet rikare. Idag kan jag själv flabba ihjäl mig åt Michelle, Kim, Sigge, Carmen, Jimmy, Mona eller nån annan som drar upp nån grej som rör mitt x. Behöver inte skriva utförligare om vilka grejer det är som vi skrattar åt, men roligt är det faktiskt. För idag ser jag själv hur patetiskt allt var. Och idag slipper alla jag känner springa och gömma sig när dom får flabbatacker :) 

För övrigt plockade jag en bukett vitsippor när jag var ute med Freja nyss. Sen såg jag en vit fjäril och sen en citronfjäril, så nu är det verkligen vår :)   Peace and Love gott folk.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Klart att du får länka.

Mamma hälsar tillbaka. :)



Kram

2009-04-11 @ 20:41:52
URL: http://rosettflickan.blogspot.com
Postat av: Rebelen alias lars

Ja det är ju synd att ingen sa nått.för det förstörde en sådan fin tjej som du...Kram

2009-04-11 @ 23:19:49
Postat av: Annica

Men du...Va f.n är det frågan om???L

Mit ex har skadat mig me. Det va sas han som fick mig över kanten. Och jag lyssnade inte heller på de jag borde ha gjort.Jag lever fortfarande med sviter efter hans "psyk bryt"...det va tex därför som de små killarna ville flytta till sin pappa..pga att jag levde med den här token. Varför gör man så här mot sig själv ? Men ja kanske aldrig kommer att få redan å det. Men jag kommer då fan inte att göra om det..så nått har jag ju lärt mig.

Och By the way. Jag har prata med mina killar om det.Alltså att jag övergav de... Jag har sagt precis som det va för mig då. Hur jag tänkte osv. Och vi pratat lite om det nästan varje gång vi ses. Även fast det är så länge sen. Men de behöver det. Och det är bara att lyssna och säga som det va/är.

Hoppas du får några bra dagar i solen nu

Tack

/annica

2009-04-12 @ 13:03:34
URL: http://annican.blogspot.com/
Postat av: Michelle

Jag ska inte ens skriva vad jag anser om honom här, med risk för polisanmällan!

2009-04-12 @ 14:22:07
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0