Yesterday

Käkkirurgen - I väntrummet får Michelle värsta paniken. "Herregud mamma, jag klarar inte det här, undra vad han ska göra, jag kommer att svimma..."  Hallå, ta det lugnt, det är ju nästan helt läkt nu. Och det var det också ju. Jag fick order om att äta klart antibiotikakuren och att återkomma om en månad för att ta bort visdomstanden. Sen började kirurgen, som för övrigt är jättesnäll och supertrevlig, utförligt berätta om hur detta skulle gå till. Väldigt trevligt, men hade nog föredragit att bara komma dit, bli bedövad, på med en mp3, blunda för kung och fosterland och inget veta. Men, men...  "Nu sitter ju tanden väldigt trångt till och har inte kommit upp. Så vi får öppna upp köttet och vika åt sidorna, sen måste vi borra runt om i tanden så vi får grepp att kunna rucka den fram och tillbaka. Sen drar vi den och syr ihop köttet igen, men inte helt och hållet, det måste vara lite öppet i köttet så det kan dräneras, så då får du äta samma antibiotikakur en gång till".  Jahaja, men det lät väl mysigt värre. Sen kostar det 3000:- att dra tanden, bedövningskostnaden uppfattade jag inte, men 800:- för röntgen slapp jag ju eftersom dom redan har en bild på käke och tand. Jasså, är det så billigt :)

Shopping - Vi hann knappt hitta någonting. Vi får åka idag eller i morgon och gå i lite fler affärer. Livsnödvändigt verkligen!

Hundkurs - Klockan sex började andra lektionen i Frejas kurs. Det var teorilektion utan hundar. Väldigt intressant, nyttigt och framförallt roligt. Det var tydligen bara jag och Michelle som uppskattade instruktörens humor. Vi satt längst fram och lyssnade på hennes föreläsning om hundars språk, käkade bullar och kakor med kaffe och saft, och var givetvis dom enda som skrattade. Gud vad folk är gravallvarliga nu för tiden, trots att instruktören gjorde allt för att det skulle vara kul.

Filmtajm - På kvällen skulle vi kolla på film i vanlig ordning, soffpotatisar som vi är. Först satte vi på "Hell Ride", men vi måste ha varit för trötta för att uppskatta filmen. Jag älskar Tarantinos filmer, och bra bikerfilmer överhuvudtaget, så vi ser den en annan gång. Så det blev "The Forbidden Kingdom" istället. Klart sevärd, för jag älskar Jackie Chan. I den här filmen är han en ödödlig och ett fyllo, klockrent med frillan han ligger inne med. Även Jet Li är med. Lättsam och rolig. Sen låg jag, Michelle och Freja i Michelles säng och babblade om allt och inget tills vi slocknade. Mysig pratstund :)

           

Kommentarer
Postat av: Andreas

Hade det varit jag hoss käkkirugen så hade jag sprungit därifrån snabbt som satan efter det beskedet och alldrig kommit tillbaks..hehe..Jag har tandläkar skräck som heter duga..Kan säga att Hellride är riktigt bra kollade på den i söndags:) Tarantino e grym på att göra film:)

2008-09-02 @ 22:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0