Världen är liten

Dagen avklarad. Vilken himla stress det varit. Först läkaren och därefter några ärenden. Det sista jag skulle göra idag var att hämta en blankett på Försäkringskassan, åker dit och så har dom flyttat. Eftersom jag har skyddad identitet så har FK Göteborg inte mina ärenden, det sköts på annan ort, så jag har inte varit där på flera år. Nu låg Röda Korset där istället. In där för att fråga vart FK tagit vägen. Jo dom har flyttat till Nordstan, okey...jaha, tillbaks genom halva stan igen då. Men innan jag hinner ut hör jag en röst bland klädställningarna inne på RK; "Nämen är det inte Lotta?"  Jodå, det är Lotta. Då var det en barndomskompis mamma som kände igen mig och vi stod och babblade lite gamla minnen och sånt. Väldigt trevligt. När jag kom hem från FK var jag så himla trött så jag la mig och sov en stund bredvid Freja, Gizmo och Sabrina. Det är så gott att sova bredvid varma gosiga djur.

När jag vaknade efter en timme var Carmen och Nina här och hälsade på. Det var så kul att träffa dom, det var ju några dagar sen :)  Vi pratade om allt mellan himmel och jord som vanligt, samtidigt som C och N hjälpte Michelle med sms till en kille hon träffat. Hon ska på dejt i kväll minsann. Men det fick inte bli för allvarligt, för C och N hade en annan kandidat som dom hade tänkt para ihop Michelle med. En lugn och stadig kille är vad M behöver enligt C och N. Haha, vilka arrangemang! Men det är kul, alla är engagerade i Michelles "långvariga singeltillstånd". Sen kom vi in på skolor och då visade det sig att Ninas storebror Patrik är en gammal skolkompis till mig. Vi är 67:or båda två och gick i parallellklass, så vi läste tyska ihop och hade idrott samtidigt under hela högstadiet. Helt otroligt, har känt Nina i flera år och hade inte en aning om detta. Fick lite roliga flashbacks. Nä, nu har jag så ont i huvudet så jag ska ta en panodil. Ha det gott alla! 

Kommentarer
Postat av: Carmen

det var sjuuukt kul, trevligt, mysigt att träffa dig och Michelle! :)

2008-09-04 @ 20:44:10
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Trinity alias Lars

Hej hopp!! Nu har det hänt mycket sen jag skrev sisst ser jag..Ja du gör det bra som hinner me allt :) jag hoppas dom som skrivit negativt oom dig har slutat och skriva..Här hos mig är det lungt..Hoppas allt är bra me dig..Kram /Lars

2008-09-04 @ 20:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0