God morrrrrgon!

För en timme sedan gick jag upp för fjärde gången den här morgonen och inte känner jag mig särskilt pigg för det. Uääk! Jag hatar denna trötthet!  Kan man inte bara vakna och känna sig som en studsboll som hoppar ur sängen och sprudlar av energi, lycka, lust och stora förhoppningar om dagen. Som jag gjorde så gott som varje morgon innan jag blev sjuk för 5 år sedan. Nähä, inte det nä. Får nöja mig med att kravla ur sängen, hasa mig fram över golven ut till köket och sätta på kaffe. Därefter sväljes ett antal mediciner som ska verka inom en timme, för att bla göra min kropp någorlunda mer rörlig så jag slipper stappla runt med raka ben. Denna "verkningstimme" ägnas åt att läsa GP och dricka kaffe. Behöver väl knappast förklara att jag är ganska så välinsatt i politik och nyheter både inrikes och utrikes? Att läsa djurannonserna och titta på alla söta nyfödda bäbisar är i alla fall skojigt. Och själva högvinsten i min morgonprocedur är när det ca 1-2 ggr i månaden medföljer en reklambroschyr från tex Blomsterlandet, då är ta mig faan lyckan gjord! Jag älskar blommor!



Men just nu är jag sur, grinig, irriterad och arg! Så som min verklighet ser ut nu varje dag, hade jag i min enfald trott att mina sista år på ålderdomshemmet skulle vara. Tänk vad fel jag hade.

Gårdagen började på samma sätt jag nyss beskrivit. Åkte till min samtalsterapeut och pratade med henne i en timme. Efter det kollade jag lite i affärer och köpte två par svarta leggings. Tog spårvagnen hem och somnade faktiskt en stund, gud vad pinsamt, tänk om jag snarkade eller pratade i sömnen som jag brukar göra :)  Mötte Michelle och Freja på Markland och vi gick och handlade lite mat. Väl hemma kände jag mig plötsligt så där "ännu mer" deppig än vanligt, för att inte tala om dödstrött. La mig och vilade ett par timmar medans dom var på sista hundkurslektionen. Vaknade av att Kim kom vid niotiden. Satt vid datorn en stund, drack kaffe, kollade lite på tv, började känna mig urdeppig och skitledsen, satte mig vid datorn en stund till...men inte blev jag mindre ledsen för det. Gick och la mig vid halv ett, läste en stund och somnade sen.

Nu ska jag sätta mig i soffan och läsa det nya nummret av "Drömhem & Trädgård", som kom för mer än en vecka sen, den hade jag nästan glömt av. Lite roligt får jag allt ha idag.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Kan inte jag få lite av din trötthet? Så kan du få lite av min pigghet:) Ska ge dig ett bra tips gå in i en kines affär och kolla om dom har små bruna glasflaskor som heter Lipovitan-D en upppiggande dryck som funkar riktigt bra. Jag dricker alltid 1-2st sånna på morgonen så vaknar man till direkt. Dom är mycket bättre än redbull och sånt skit. Hittar du inte sånna så kan jag skicka upp några stycken till dig om du vill:) Jag lovar att dom kommer funka:) Ha det bäst!!

2008-10-03 @ 20:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0