Röjröj i dagarna två

Pratade precis med min styvdotter Veronica som ringde. Hennes äldsta son är förkyld och kan inte gå till dagis i morgon, så då kommer han till mig istället mellan 7-17. Vad himla kul. Då blir det full rulle hela dagen. Oliver 3 år håller minsann ångan uppe :)  Oavsett väder ska vi gå en härlig långpromenad med Michelle och Freja. Sen lär vi nog hitta på lite annat skojsigt också. Det är helt underbart med barnbarn!  Jag hoppas verkligen att jag får många många fler under åren som kommer. Biologiska eller bonus spelar ingen roll, jag skulle älska dom alla lika mycket. Oliver står mig särskilt nära, för han är så lik Jimmy som liten, och jag förstår honom så himla bra. Han är en helt underbar liten buspojk :)



På programmet idag står bla att fixa en grej ihop med Jimmy. Vi måste åka och ordna en sak under dagen. Sen ska vi kolla på ett par lite finare svarta skor till honom som han behöver när han jobbar som dörrvakt. Jag är faktiskt en aning orolig när han står vakt på krogar inne i stan med tanke på att det är rena rama Texas i Göteborg. En skottsäker väst kanske hade varit en bra ide? Lite hönsmamma här, jag vet att han fixar de flesta situationer, men en kula stoppar inte ens han. Eller det kanske är obligatoriskt att ha på sig det numera, så man får låna det av vaktchefen? Jag får fråga Jimmy om det så jag kan bli lite lugn. Sedan ska storarummet röjas vad gäller hyllor och böcker. Dammsugning och avtorkning och därefter boksortering. Ja, det lär väl inte bli klart på en dag, men jag får börja med detta idag. See you!

Kommentarer
Postat av: Carmen

jag saknar er!!

2008-09-03 @ 10:55:13
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0