Rödvinsnojja

Helgen börjar dra sig mot sitt slut. Den blev inte riktigt som planerat, men nästan. Var för sjuk för att åka upp till landet, hade inte orkat göra många knop där ändå iof. Skulle bara fått hostattacker av att lyfta en planteringsspade så det var rätt gott att stanna hemma. Det får bli nästa helg istället och då jobbar inte Michelle, så då följer hon med.

Fredag kväll var hur trevlig som helst!  Anna och Peter var här och hade med sig rödvin från Chile. Och jag som aldrig annars dricker något klämde i mig ett stort vinglas. Jösses! Men gott var det.  Mysig kväll med jättetrevligt sällskap, goa skratt, intressanta samtalsämnen och gott vin som sagt :)  Några andra personer var också här och bidrog till den trevliga stämningen.

Lördag morgon bjöd på en surprise på köksbordet. Michelle hade tagit med sig två stora kartonger med wienerbröd och lite annat från jobbet, så då var jag ju bara tvungen att trycka i mig tre stycken till morgonkaffet. Senare på eftermiddagen kom Carmen och Kim och då kom rödvinet fram igen. Kim ville inte ha, Michelle tog bara en klunk, medans Carmen och jag drack varsitt stort glas. Det värsta jag vet är att bli och vara full, det är vidrigt äckligt. Men jag har kommit fram till att jag gott kan unna mig ett glas då och då av något jag gillar. Varför inte - man lever bara en gång. Jag berättade för Carmen vad det är jag funderat på och kommit fram till den senaste tiden. Jag har tagit ett beslut nu som jag är väldigt nöjd och tillfreds med, och det känns väldigt skönt och befriande!



Nu är vi snart inne i oktober och hösten är här på riktigt. Jag hoppas på en fin höst med vackert väder på dagarna och många fina myskvällar tillsammans med dom personer jag älskar. Ha det gott alla!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Ja det var verkligen mysigt igår, med vin och tjejsnack. Även om jag inte är en vintjusare så var det mysigt med en klunk ! ;) hihi

2008-09-28 @ 14:30:45
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Carmen

åh det var så mysigt att träffa er! Mycket gott vin också ;)

Kommer snart förbi igen. :)

Kramar!

2008-09-28 @ 14:54:07
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Andreas

Klart du kan unna dig ett glas vin vännen bara nyttigt för kroppen:)Kram

2008-09-29 @ 00:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0