Lycklig sjukling



Jag är väldigt lyckligt lottad som är omgiven av så gulliga och omtänksamma små sötnosar!

Med halsont, snuva, luftrörskatarr med hostattacker, infektionsastma och hög feber i kombination med diverse frakturer 
borde jag vara i desperat behov av Karlsson på takets berömda kuckelimuckmedicin som botar allt, men icke då, jag har något som är mycket bättre. Nämligen mina alldeles egna underbara små änglar!

Först blir jag väckt på sängen med kaffe klockan tio av Michelle. Hon ska jobba mellan 12.30-21.30 idag, men har så lång resväg så hon måste åka redan klockan elva. Trots att hon inte kommer att vara hemma förrens halv tolv i kväll frågar hon om jag behöver hjälp med något innan hon måste gå. Sen tar hon ut Freja en sista gång innan hon sticker.

Klockan elva kommer Jimmy för att titta till sin lilla mamma innan han ska till sin träning som ligger åt motsatt håll. Vi sitter och pratar lite om ditten och datten innan han måste skynda sig iväg för att hinna.

Halv tolv kommer världens gulligaste sms från Kim: "Hej mammsi! Jag är hemma och ruttnar. Jag tänkte om du ville ta en kaffe eller två :)  och eftersom du är lite sjuk så behöver du nog lite hjälp med Presan. Puss och kram."

Halv fem kommer Sigge efter jobbet och kör mig till skoaffären, det är bara rätt in, hämta, betala, ut och hem igen. Vilken service! Sen hjälper han mig med Freja innan han ska på klubbmöte.

Kan man vara annat än lycklig, fastän man är sjuk, mår jättedåligt och knappt orkar gå, när man är omgiven av så underbara personer? Tack för att ni finns i mitt liv!!!


Kommentarer
Postat av: Kim

Jag finns här för dig i vårt och tort! ALLT du gjort för mig. Det finns inga ord i världen som kan tacka dig. Jag är evigt tacksam för det du gjort för mig. Det känns så härligt att ha en extra-mammmi när det går snett på olika håll. Om du någongång är jätte ledsen och ingen är hemma som du kan prata med osv. Så är det bara att ringa kimsan. Hon kommer som ett skott på sin cyckel. Svettig och jävlig. Vilken tid på dygnet som helst. Tveka inte!!! Jag finns här! Du är en av dem få som finns i mitt hjärta. Puss på dig mammsen. (`v´)

2008-09-23 @ 14:12:21
URL: http://kiimenw.blogg.se/
Postat av: Carmen

ja, den var underbar!! :)

Vill jätte gärna ses snart! när kan du?

2008-09-23 @ 16:00:18
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: rebelen alias lars

jaa du ska vara glad över dina änglar som flyger runt dig då du är sjuk...synd dom inte flyger runt mig :) I bland skulle jag också behöva dom...Men dom flyger nog mest runt den dom tycker om kan jag tänka mig..Kram

2008-09-23 @ 22:44:15
Postat av: Michelle

Mammsendå! Du är mitt allt det vet du :) Love you

2008-09-23 @ 23:55:27
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0