Bara en sak i taget

Jaa, det blev en dag idag också. Usch vad jag tappade sugen igår alltså, allt kändes så satans hopplöst liksom, om ni förstår vad jag menar. Men det känns lite lite bättre idag i alla fall. Har funderat lite över min situation och kommit fram till några lösningar. Behöver inte rabbla upp alla, men vill nämna att jag först och främst vill renovera och göra iordning mitt rum. Som det ser ut nu, med gräsliga bordellröda tapeter och möbler som bara slängdes in hipps som happs när vi flyttade in här, så drar jag mig för att gå in i det rummet. En del saker därinne påminner mig ständigt också om vissa obehagliga grejer som jag inte vill tänka på. Att få äckelkänslor av att gå in i och vistas i sitt eget sovrum är ju inte direkt det bästa för mitt välbefinnande. Så nu är det dags att göra något åt skiten. Jag vill kunna vara i mitt rum och trivas i det.

          

Först ska väggarna målas om. Jag vet redan färgen men har inget exempel att visa. Men den kan väl kanske kallas en mix av vitt, champagne och aprikos med lite pärlemorlyster i, fast väldigt ljus så färgen bara knappt kan anas. Då fattar alla va? Alla mina möbler är i antikbets så det måste vara ljust. Sen har jag mängder av tavlor med blandade ramar i guld och mörkt trä, så det blir finast så. Bilderna ovan är inget jag själv har, dom är bara för att visa vilken typ av smak jag har. Sen har jag givetvis mängder med växter som ska få plats, och dom gör sig finast mot en ljusare bakgrund.

Jag ska köpa mig en jätteskön fotölj med fotpall till, där jag kan sitta och läsa och även ha laptopen i knät. Bra lösning eftersom min rygg och mina axlar inte pallar att sitta vid ett datorbord. Så det åker ut, datorbordet alltså. In ska ett liknande arbetsbord som finns på bilden ovan, där jag kan sitta och pilla med mina smycken och annat. Jag ska slänga allt jag inte vill ha och bara behålla och köpa det som gör mig glad och får mig att trivas. Detta får bli mitt projekt framöver, lite då och då, tills jag fått det som jag vill ha det. Jag vill ha ett rum att leva i och tillbringa tid i. 

Kommentarer
Postat av: Kim aka carita

Nu kom sigge och han hade minsan köpt en ny mobil till dig :) riktigt snygg:D du är värd en ny mobil. Ja ditt rum kommer blir tiktigt mysigt. Massa fina tavlor osv osv. Ser cremefärgat framför mig. Gör inte du det ? typ guld,creme osv osv. Myyyysigt per-arne. Ne nu ska jag utföra nummer två på dass medans tomas di leva tvättar Gizmo i sjkärten ( vet inte hur det stavas ) haha! Men men nu ska jag inte balla uuur. TJINGTJING. SKA SÄNKA NÅGRA KALLA NU. Och ett rött gått till lammet.

2008-10-22 @ 16:45:33
URL: http://Har ingen blogg.
Postat av: Kim

Jo, jag är här igen. Ville påminna dig om mötet imån. Egna bullar och tillbehör får man ta med själv. Birk har åkt på en förkylning. Han kan icke baka bullar mer. Men underhållning bjuds på í stora lass må du tro. Först kommer då som vanligt Tomas Di Leva och kör det gammla vanliga nummret, sjunger på dansa din djävul, fast näck denna gången. Och så kommer beaste faar och läser upp lite poesi från christina lugns klassiker. gultuppen & Jonatan kommer vara ordförande eftersom Birk inte kan komma :( hujeda mig. Och så kommer Carries mamma " they gonna laugh at you" hon har med sig sin date. Och det är minsann den berömda Anton i katthult.

Klänningar får vi sy med Tomas hela kvällen. Och gudstofflor uppskattas till 100 % så det tycker jag vi tar på oss. Hoppas du rakat benen dina. Bart bart bart kommer det vara vart du än kollar med din öga. E & J står för vinet. Jag hoppas på vitt. Det passar så bra till deserten. Men rött vill man nog ha till laxen med dillsås. Och kato hade visst dumpat komandoran på ett hastigt sett. Han hade visst upptäckt en "vindruvsklase" i sjkärta på kärringen. Du förstår nog vad jag menar. Och jo just det Marianne hade visst rignt Michelle förut. Det lät väldigt viktigt, kan ha något att göra med att Astrid Lindgren har vänstrat med Elsa Bescow. Inte sjyst alls! Otrohet bland författare är riktigt snuskigt. Och du lotta ;) hörde att du hade haft en flört med självaste Mattis i rövarskogen. Han fyllde upp dina behov totaaalt hörde jag. Hmm om man kanske skulle ta och gå och sätta på en vildvittra nu. Eller vad tycker du? Åhja, nu kom E med vinet, det blev vitt som jag önskat, en hel karaff! Så nu blir det supa av med tomas & emma i badkaret. Sen lite klirr klirr med E.



Min sån där sjuuuka & roliga sida är inte så på idag märker jag. Kanske blir bättre ikväll-

2008-10-22 @ 17:10:36
URL: http://Ingen blogg jag har :'(
Postat av: Andreas

Det kommer nog bli riktigt bra ska du se:) Jag känner igen mig där att vissa grejor påminner om grejor som man inte vill bli påmind av. Så jag brukar ta en rensning när jag ska starta om på nytt och köpa nya möbler och nya grejor till där jag ska bo. Sista flytten från Norrköping och hit igen lämnade jag det mästa i möbel väg och tog med mig ett vitrinskåp som jag alldrig kommer göra mig av med. Resten fick bli kvar..

2008-10-24 @ 02:44:43
URL: http://wehlins.blogg.se/
Postat av: jennifer wikman

hihihihi

2008-10-24 @ 17:21:04
URL: http://jenwikman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0