I trust me and my boy´s

Ett 100% förtroende för en annan människa tar mycket lång tid att bygga upp - men bara 1 sekund att rasera!

Har man blivit grovt sviken av många, som jag blivit, kan det ta många, många år att överhuvudtaget lita på någon utomstående igen. Om det ens är möjligt alls? Jag tror att jag aldrig mer kommer att lita på någon annan alls. Och eftersom jag känner så låter jag bli att släppa in nya människor i mitt liv. Jag vill inte utsätta mig för fler besvikelser i onödan, det räcker med dom som naturligt kommer att dyka upp ändå. Därför har jag bestämt mig - aldrig mer en man i mitt liv.  Inte på något sätt alls. Inga förhållanden, ingen partner, inga dejter, inte någon eller något. That´s it.



Det här beslutet kan tyckas vara konstigt för andra människor, men det är mitt liv, mitt beslut och jag som ska leva med det. Tyvärr, men mitt hjärta och känsloliv är totalt dött. Självklart inte för alla dom jag älskar och inte för de saker jag brinner för, men vid tanken på att släppa en man jag inte redan känner in på livet.

Nu kom jag att tänka på vad min sista partner (han som jag dumpade i januari) sa till mig en gång, med avsikten att lägga över sitt eget usla beteende på mig istället för att vara rakryggad och stå för sina handlingar. Med tanke på vilket jävla fult sätt han svek mig på och på vem han verkligen är bakom sin fasad, så är det nästan skrattretande. 

"Lotta, ditt stora problem är att du har svårt att lita på män. Det är därför du inte kan lita på mig. Det viktigaste i ett förhållande är att känna tillit, och jag ska satsa 150% på att du ska kunna lita på mig, eftersom så många i ditt liv har svikit dig. Jag gör allt för dig, för du är mitt livs största kärlek"

Haha! Inget kan vara mer fel än att jag svårt att lita på män. Jag har av naturliga skäl svårt att lita på någon alls. Självklart är det viktigaste att känna tillit...det vet väl jag. Och jag litar fortfarande på några män. Givetvis dom som aldrig har svikit mig. Jag var 18 år när jag gifte mig med Sigge och 36 år när vi skiljdes åt som goda vänner. Han är fortfarande min närmaste vän och kommer alltid att vara. Likaså med mitt ex Tony och min son Jimmy så klart. Jag kan lägga mitt liv i dessa mäns händer, för jag litar på dom till 200%, och jag kan gå i döden för dom också om så skulle behövas. Så jag har inga problem med det. (Mitt sista ex borde kanske istället frågat sig själv vad hans stora jävla problem var).

Jaa, detta var "filosofens" sista ord vad gäller detta beslutet.



Ha en fortsatt underbar dag alla!!!
 

Kommentarer
Postat av: kim

Mig kan du lita på iaf :) var så säker!!!!

2008-10-07 @ 15:23:53
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Rebelen alias Lars

Ja det är förstått :) har man blivit bränd på det sättet så är det kanske så man ska göra leva själv...Nå här kommer en Björnkram i alla fall vare sig du vill eller inte :)

2008-10-07 @ 23:05:50
Postat av: Lotta

Dina kramar är alltid lika välkomna!!!

2008-10-07 @ 23:40:49
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: micke

vet inte riktigt vad man ska skriva men, som jag tycker de lilla jag läst om dig och din familj verkar ni ha ett underbart förhållande till varandra.

ocj de är konstigt att man kan svika/göra illa en person som du som verkar vara lika fin på insidan som utsidan.

låååååååååång fredagskram.

2008-11-07 @ 17:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0