Bara regn hos mig

Megabloggaren is back! Efter två dagars tystnad :)  Lördagen blev som väntat väldigt lyckad. Massor med god mat, bra musik, mängder med öl och fullt med trevliga människor att prata med. Hade hur kul som helst med Helen och Lena.

Söndagen var rätt seg. Jag och Michelle gjorde gulashsoppa i vanlig ordning och åt självklart alldeles för mycket. Den soppan är ganska beroendeframkallande. Sen degade vi bara hela dan. På kvällen låg vi i Michelles säng med Freja, massor med kuddar, täcken och filtar och kollade film. Först såg vi på "Mirrors" och den var lagom äcklig. Speciellt scenen med huvudrollens syster i badrummet...mmm, vad mysigt! Sen började vi titta på "Tropa de Elite" som jag längtat efter i 2 månader nu. Men det var så snabba scenbyten att man inte kunde hänga med riktigt när man var trött. Får ta den en kväll när jag är piggare.

Idag har jag, Michelle och Freja varit inne i stan och gjort ett ärende. Självklart började det ösregna så fort vi kom till spårvagnshållplatsen. Efter ett vagnbyte, 30 minuters promenad i stan och resan hem med ett byte, och inga paraplyer, såg vi ut som om vi hade simmat i hamnen eller nåt. Panik dom sista metrarna hem för att torka hunden, byta kläder och dricka kaffe. Usch, sånt regn som rinner in i nacken på jackan och gör en helt blöt ända in på kroppen, fy fasen.



Vid femtiden åkte vi iväg igen för att handla. Jag tog blomaffären först och Michelle djuraffären. Det blev lite palmer, fikusar och andra växter till Michelles nyrenoverade rum. Givetvis med fina krukor i mörkrosa som hon gillar och ett jättepack med värmeljus i olika rosa färger. Michelle handlade sele, spårlina och regnjacka med fluffpäls inuti till Freja, massor med godis och tuggsaker att ha på lager hemma, samt, kattströ, kattfoder och hundfoder. Det var väldigt billigt också måste jag bara påpeka. Jag köpte för 300:- och Michelle brände 2500:- rätt av, gulp! Men vad gör man inte för sina älskade djur? Bara det bästa är gott nog åt alla invånarna på vårat zoo :)

Precis när jag sitter och skriver kommer ett roligt telefonsamtal med glädjande nyheter. Det är Michelles kusin Katrine som blivit mamma för första gången. Klockan 18.40 fick hon en liten son :)  Det var Michelles farbror som ringde och berättade. Så himla kul. Hennes farbror Jonnie som är 45 har 5 döttrar mellan 6 och 25 år! Äldsta kusinen Jenny har tre barn, Therese som är 21 har ett barn och så nu Katrine som är 18 med en liten pojk till :) Det blir många kusinbarn med åren till Michelle i den familjen.

Ett jättestort grattis till dig Katrine och välkommen till världen till din son!!! Vi kommer och hälsar på så fort du vill och orkar. Varmaste kramarna till dig och lillpojken från alla oss andra "Lagerströmare"  :)

Kommentarer
Postat av: Kim

Klart du ska :) du ska ju hjälpa mig med blommor och sånt :) Det vet du! Pusspuss!!

2008-10-14 @ 16:36:12
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Andreas

Man kan bränna hur mycket pengar som helst på grejer till doggen..hehe..Jag försöker hitta massor med grejor som där e dödskallar på till Schooban..hehe:) Sen får han minst 1-2st grisöron om dagen:)

2008-10-16 @ 22:46:20
URL: http://wehlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0