Klumpedunsans lyckodag

Efter att ha somnat vid fem i morse och vaknat vid tiotiden med värk överallt, kände jag mig ändå ganska pigg och glad efter nån timme. Optimistisk som jag är trots allt elände, gjorde jag upp storslagna planer för resten av dagen minsann. Jo, här skulle dammsugas, diskas (typ tre dagars disk a la big mountain) och pillas med ett halsband jag håller på med och sist men inte minst spå. Hade tänkt mig att varva alltihop på ett kroppsvänligt sätt, så jag inte får för mycket värk av att sitta stilla för länge, så skulle jag ju få massor gjort idag. Trodde jag.  Efter att jag hade diskat berget så ville Freja gå ut.

Jag hade pyjamasbrallor med nallar på och en lång t-shirt, men skit samma, jag tog på mig Michelles långa röda jacka och hennes Uggs (typ dagisfrökenstövlar som är helt platta) och tänkte att det spelar ju ingen roll att jag ser ut som ett ufo uppe i skogen. Iväg med Freja upp i skogen, bland pisseblött blåbärsris och in under barriga gamla enar, stå och vänta i en kvart för att hunden ska dricka ur och klafsa runt i en mossig, slemmig vattensamling...mmm mysigt värre. Sen skulle vi börja gå hemåt, och vad händer då? Jo, jag halkar på blöta löv som ligger på en stenhäll ca en meter ovanför själva stigen, och gör en vurpa som inte är av denna världen. Är en bra bit uppe i luften med benen i vädret innan jag landar på stenen och klappar i höften, ryggen och ena handen. Ajaj, det gjorde lite ont.

Först kunde jag inte röra mig och låg väl där några minuter innan smidiga jag skulle försöka resa mig och kolla om något var brutet. Jag fick en sån flabbattack för mig själv när jag låg där. Såg framför mig hur jag skulle bli liggandes med en höftfraktur tills mörkret kom. Först då skulle Michelle ge sig ut och leta och ropa, och mitt svaga HJÄLP skulle knappt höras i stormen typ. Sen skulle ambulansen komma. Bara tanken på två ambulansmän som kånkar på en bår med mig på fick mig att skratta ännu mer. Ni kan ju tänka er själva att bli inkörd på akuten med håret åt alla håll med barr i, stor röd tomtejacka, pyjamasbrallor med nallar på och sist men inte minst Uggsen då. Gud vad glad jag är att jag kom upp. Men lite ont gör det allt, så mina storslagna planer för dagen är historia. Det blev några värktabletter och ryggläge i soffan. Kan knappt röra mig nu heller så jag hoppas det är bra i morgon. Men kul var det i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Kim

hahaha, fan jag såg det verkligen framför mig. När du ligger där och flabbar ihjäl dig och freja står brevid och undrar vad fan du gör.

2008-11-12 @ 18:38:03
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Andreas

Silken otur du har:( Bra att du kunde se det komiska trotts situationen:)hehe..Tur du inte bröt något. Då får väll jag komma med lite glada nyheter:) Jag har presic varit och träffat tiken Akilla som hon hette. Helt underbar var hon och det tog inte långtid förräns hon kom fram och börja slicka mig i ansiktet:) Hon var lite halv mörk brun rednose riktigt fin. Den finaste rednosen jag har sett för hon var mörk. Annars brukar dom va jätte ljusa och nästan rosa i ansiktet. Men inte Akilla:) Jag har tagit ett par foton som jag kan skicka över till Michelle så ni kan se hur hon ser ut:) Jag berättade om er också och att ni har stuga på landet och hon blev över lycklig för var presic ett sådant hem hon ville ha till Akilla:) Så är det så ni tycker om henne så är hon eran. Skulle komma ett par i helgen men ägaren sa att hon ville hellre att ni skulle ha henne isåfl:) Akilla kom till och med och pussade mig hejdå när jag skulle gå:)

2008-11-12 @ 19:48:43
URL: http://wehlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0