Var rädd om alla våra små

           

Jag skulle verkligen önska att vi alla kunde bry oss om alla små runt omkring oss. Egoismen, "bara-jag-mentaliteten" och bristen på empati brer bara ut sig mer och mer. Med våra små menar jag alla som på något sätt är utsatta och kan bli behandlade illa. Barn, ungdomar, djur, alla i destruktiva / farliga förhållanden / familjekonstellationer, sjuka, ensamna, handikappade, missbrukare, fattiga, uteliggare, svältande, krigsoffer...osv osv. Jag tycker att dessa grupper försvinner i glömska på nåt sätt, lite mer för varje dag. Vilka bryr sig? Vilka engagerad sig? Alla kan ju inte blunda för alla våra små! Tänk om vi alla kunde bry oss, reagera och agera. Vad mycket bättre det skulle bli då!

     

Med detta önskar jag er alla en jättefin och underbar helg. Kärlek till er alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0