Grattis älskling!

Idag blir "lilla" Freja 8 månader gammal. Vad fort tiden går. Minns henne som en liten gosig boll som alltid skulle sova i min famn när hon var ny i familjen. Och det var så himla mysigt, för jag mådde inte så jättebra precis i mars. Hade värsta depressionen. Men det var en sån skön känsla att hon ville ty sig till mig och att hon tyckte det var den tryggaste sovplatsen i mina armar. Försökte jag lägga ner henne i sovkorgen så vaknade hon på direkten och skulle upp i famnen.

        

1. Freja ca 11 v. gammal.  2. Freja 7½ mån. Vill gärna vara lite bebis ibland och ligga i mitt knä, fast det inte går längre.
3. Fannys goa pitbull Babben, som bara pussas. 4. Andreas, min fina vän o soulmate med sin söta pitbull Scooby.

Jag har funderat en hel del på att skaffa en hund till, Freja är ju Michelles hund, fast jag har äran att vara hundmormor.
Men det får bli när Freja blivit ca 2 år ungefär, det blir nog lagom. Då är hon "vuxen" och ingen unghund längre, så då kan det passa lägligt med en ny valp. Varje hund måste ju få det dom behöver i grundläggande fostran osv. innan nästa kommer. Valet står mellan tre raser. Antingen en Perro de Presa Canario till, i samma färger som Freja, men hane. Eller så blir det en tigrerad amstafftik. Eller, om jag har tur, en tigrerad pitbulltik. Men hon ska komma från en valpkull av en alldeles speciell tik. Jag känner en kille som har Gbgs vackraste pitbulltik (i mina ögon i alla fall), och jag har paxat en valp från honom för över 2 år sedan. Problemet är bara att damen ifråga vägrar para sig :)  Men, men, jag får vänta och se, hon hinner kanske bli för gammal för att få en kull. Men kanske, kanske att hon släpper till nån gång. Pitbullnunna :)  


Kommentarer
Postat av: Andreas

Glad jag blir att du har laggt upp en bild på mig och Schooby:) Shit va den pitbullen var lik Schooby nästan kopier:) Kan få prova med Schooban och se om hon släpper till;)hehe

2008-08-29 @ 22:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0