The summer is magic

Hallå alla underbara där ute! Nu är vi på landet, och det är värsta medelhavsvärmen här. Michelle, Kim och Freja gick just ner till stranden för att bada, och jag gick in med Hera i skuggan. Hon är ju så liten ännu, så jag tänkte att det var bra för henne att få sova en stund i soffan med fläkten på full speed. Så här sitter jag nu en liten stund och hinner skriva lite.

Idag ska vi fortsätta att gräva en perennrabatt vi påbörjat. Vi ska fläta ett lågt staket på ett ställe i rabatten också, för det sluttar liksom neråt där. Staketet flätar vi av kvistar som jag ändå ska klippa av i vårat stora hasselträd. Vi har en ekorre också som bor i trädet bakom hasseln, han (eller hon) brukar springa som en skottspole mellan träden och samla in hasselnötter på hösten. Det är så gulligt att titta på :) 

 


Så här kommer hasselstaketet att se ut ungefär, fast lägre. Det är bara för att jorden inte ska rinna ur. Jag ska be Michelle fota slutresultatet senare. Jag har så mycket som ska planteras i den här rabatten, så det är lite bråttom.
Flox, hortensia, rosor, clematis, nävor, liljor och massa annat. Jag tror det kommer bli underbart vackert faktiskt :)

Sen är det ju väldigt viktigt att ha många olika sittplatser i en trädgård. Allt beroende på om man vill sitta i solen eller i skuggan olika delar av dagen. Hemma i stan har jag ett runt trädgårdsbord i gjutjärn med marmorskiva, och sex stolar som hör till. Detta ska stå på altanen, men eftersom stolarna har smala ben så måste Sigge svetsa på små plattor på dom, så det inte gör sönder golvet. Jädrans tur att Sigge är smed :)  Sen ska trät på stolarna bytas ut, och allt ska ommålas i vitt igen. Härligt ställe att sitta på morgonen och dricka kaffe och käka frukost.


Såna här stolar är det jag har. Jag tror bordet och stolarna är från Byarums bruk. Skit samma, snygga är dom! Får be Michelle fota även detta när det är klart. Ska ta lite före och efterbilder så ni kan se skillnaden.

HA EN FORTSATT SOLIG OCH UNDERBAR DAG ALLA

Kommentarer
Postat av: Carmen

jag saknar er! när ska vi ha en alfapet helg på landet igen? :)

2009-07-01 @ 21:47:47
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0