Riktiga män

Många har frågat mig vad jag menar när jag säger "riktiga män". Detta är också något jag pratat mycket om med vissa personer, särskilt Michelle och Carmen. Och nu ska jag ingående förklara vad jag menar. Vill bara först säga att vi under våra pratstunder om detta kommit fram till att det förmodligen bara finns en riktig man på hundra. Dom växer verkligen inte på träd i alla fall, det har vi lugnt konstaterat.

För att vara en RIKTIG MAN (har inget med ålder att göra) krävs det att mannen besitter en hel del kvalitativa egenskaper vad gäller värderingar, åsikter och beteende.

EN RIKTIG MAN ÄR: KÄRLEKSFULL,TROGEN, ÄRLIG, RESPEKTFULL, EMPATISK, ANSVARSFULL och ÖMSINT.   

För att verkligen visa hur en riktig man tänker vad gäller sin flickvän, sin kvinna, sin sambo, sin fru eller vad han än  
kallar henne, samt även hans allmäna kvinnosyn, vill jag visa ett helt underbart exempel. När jag såg och läste det så blev jag alldeles varm om hjärtat. Ni kommer att förstå vad jag menar när ni ser det :)

En vän till mig har en så vacker bild på en av sina sidor på internet. Till bilden har han skrivit en sådan rörande liten mening, och jag är övertygad om att varenda kvinna skulle önska att någon tänkte så om henne
Det är Lasse, aka k_a på SBW och swedman på Hotrod, som har lagt upp bilden och skrivit texten. 

 

"så vill jag hålla min lilla Prinsessa...du vet vem...kram"

Jag tycker den bilden och den lilla meningen visar hur en riktig man är, och att fler förklaringar är överflödiga.

Tack Lasse, för att jag fick citera dig och låna din bild. Du är en på tusen, kram!!!

Kommentarer
Postat av: Michelle

I agree! Finns dåligt med riktiga män i våran hämska värld. Kan man rabbla tre på fingarna kan man skatta sig lycklig. Jag kan två.. Pappa & Jimmy... Haha :)

2008-10-09 @ 19:00:41
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Kim

Och jag kan fyra .. pappa, jimmy, sigge & lille mikael.

2008-10-09 @ 19:25:37
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Michelle

Ja men det är ju tommefan helt sjukt, hur kan man tillåta sånna människor inom VÅRDEN.. fattar inte systemet asså.. flippar

2008-10-10 @ 00:49:28
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Carmen

Det var sjuuukt mysigt och trevligt!! :) Det är alltid så härligt att träffa er. Vi måste ses snart igen! Och såna sjuka diskussioner.. haha.. Verkligen från ett ämne till ett annat. Aktuella politiska händelser till killar till läkarböcker som åker fram liksom.. haha..

2008-10-10 @ 11:20:54
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Lasse

hej damen , tackar för dom underbara orden , jag blev faktiskt rörd, e bara sådana känslor jag har, men för att det inte ska vara för gulligt,, det jag känner för och hur jag blir besvarad e två helt skilda saker,, inte konstigt många väljer stänga sitt innre o hålla sej kall,, så är det tyvärr allt för ofta, , inga som kan såra en man så som en kvinna, ,

kramen o ha en fantastisk dag nu i familjen,, Lasse

2008-10-15 @ 10:43:18
Postat av: Andreas

Klart man behandlar sin kvinna med mycket kärlek och respekt och det viktigaste är trogen! Och skämmer bort dom till tusen med fina ord och massor med kärlek och ömhet:) Så gör jag ialf:)

2008-10-16 @ 22:55:05
URL: http://wehlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0