Härlig helg

Den här helgen har verkligen varit helt underbar på alla sätt. Fredag kväll på väg upp till landet stannade vi först till hos Veronica och Stefan. Vi drack kaffe, te och käkade massor med goda mackor, umgicks och lekte med Oliver och Liam, och hade allmänt mysigt. Vidare upp till stugan, packade in mat och grejer, tände massor av värmeljus och gosade ner oss i soffan och kollade på "Babylon". Den var helt okey, spelar ingen roll om den varit skitdålig iof, för allt är jättebra så länge Vin Diesel är med ;)  Sen gick vi och la oss och läste. Michelle började läsa "Män som hatar kvinnor" (hör och häpna Carmen, hon tyckte den var kanon redan efter 10 sidor och kände igen sig själv i Lisbeth, haha) och jag fortsatte med "Luftslottet som sprängdes" tills vi somnade till ljudet av smattrande regn på fönsterblecken.

På lördag vaknade jag tidigt, drack kaffe och läste några trädgårds-och-inredningstidningar tills solen hade värmt upp lite utomhus. Då tog jag med mig Freja ut och grejade lite i trädgården. Jag täckte några rabatter med löv inför vintern, krattade upp löven på den delen av gräsmattan som är mossig och sköljde av redskap och annat som skulle ställas in. Sen flyttade jag alla mina försådda tvååringar till en kallbänk, där dom får stå tills i maj nästa år. Då ska jag sätta ut dom där dom ska vara. Det är stockrosor i olika färger, borstnejlikor i olika rosa nyanser och flera sorters violer i olika lila och violetta färger. Satte också alla dom irisar som jag hittade under en buske i somras där, tills jag vet vilken färg dom har. Passade också på att höstså frön i kallbänken, daggkåpa, höstflox och svart stockros.

Sen kom A & P och tittade på stugan. Givetvis började det regna just då. Men vi gick ändå världens runda och tittade på allt i närheten, deras blivande trädgård, vägar och skogsstigar, den allmäna badplatsen och "våran" egna hemliga jättestrand. Det var en jättetrevlig promenad trots duggregnet och dimman. A & P blev helsålda på sommarstugan :)



Sen satt vi i timmar och fikade och pratade. Så himla mysigt och trevligt. A är verkligen en person som jag tycker om, snäll, rolig och intressant. Det blir aldrig någon pinsam tystnad med henne, utan vi har så mycket att prata om och så många gemensamma intressen. Jag fullkomligt älskar att umgås med henne och ser fram emot nästa gång vi träffas. Det blir nog en fika i veckan förhoppningsvis om det hinns med :)  Kvällen flöt på som vanligt, middag, filmtajm och läsning. Regnet öste ner på kvällen och natten, och vad är härligare att somna till än ljudet av regndroppar? För att inte tala om luften där uppe, den gör ju så att man sover som en stock och känner sig som en ny människa när man vaknar.

Idag har jag bara småpillat lite i trädgården och grävt ner några buskar som jag drivit upp från sticklingar jag tog i våras. Städade upp lite i stugan och diskade det sista och sen åkte vi hem. Blev pizza till middag för latmaskarna idag, men vad gör det om hundra år, man lever bara en gång. Sen satte jag mig i duschen och tvättade håret, rakade och peelade hela kroppen och duschade av mig. Sen blev det ett lååångt bad med aromaterapiolja och halvslummer i en halvtimme. Gud vad gott. Duschade av mig igen i kallvatten, torkade mig och smorde in hela kroppen med en jättebra bodylotion jag fått av Basia. Hon är så himla gullig och snäll :)  Nu ska jag sitta vid datorn en liten stund och kolla mail, sen ska jag lägga mig och läsa i min renbäddade säng, mmm...



Jag hoppas att ni alla har haft en lika fin och underbar helg som jag själv.
Med detta önskar jag er allihop en riktigt god natt med söta drömmar!!!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Så en helg ska vara:)

2008-10-20 @ 01:44:25
URL: http://wehlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0