Gå sönder

Idag tog min dotter fram ett gammalt papper hon sparat sedan våren 2004. Det var en dikt, eller en kludd, som jag tydligen hade skrivit i nåt block. Jag antar att hon vill pusha mig till att minnas och komma igång. Sommaren 2003 bröt det sk helvetet lös. Mitt liv har inte varit någon dans på rosor innan dess heller, men just det året kom droppen som till slut fick bägaren att rinna över. Från sommaren och framåt blev jag bara mer och mer deprimerad efter det som hände då. Jag som aldrig varit deppig eller negativ i hela mitt liv. Jag som orkade med vad som helst och hur mycket som helst. Jag som alltid var glad, positiv och snäll (även om någon behandlade mig illa). Jag hade nån slags tro på att man alltid ska vara vänlig, snäll och förlåtande mot alla, oavsett vad som än händer. Fy faan vad fel jag hade! Här är det jag skrev.

Min själ är en söndersliten spindelväv
med små fladdrande kantbitar kvar
Mitt hjärta är krossat och stampat på
där bara ensamhet, mörker och tomhet finns
Min kropp är ett skal som bara lever
mitt inre skriker av smärta och vanmakt
Min mun kan skratta och le ibland
men i halsgropen sitter en klump av sorg

Min orubbliga tro på godhet och mänsklighet
har rasat samman till hopplös förtvivlan
Min tro på ärlighet, kärlek och vänskap
byttes till en verklighet av lögner och svek
När många jag älskat i hela mitt liv
vände sig om och stack mig i ryggen
Då förstod jag vad livets sanning är
tro aldrig på någonting någon gång mer

Mitt liv vände sig om och visade mig
sitt rätta ansikte utan förklädnad
Jag såg in i det och jag gick sönder
den dagen då jag såg den rena ondskan


Det ni gjorde mot mig och mina barn då, och allt som ni gjort därefter, det är inte glömt. Inte heller förlåtet. Ingen normal människa förlåter vad ni gjort. Jag skriver för att må bättre, inte för att glömma eller förlåta. Vilken panik ni får nu! Herregud, vad ska hon skriva om oss? För jag vet ju att ni läser detta eftersom ni lusläser min dotters blogg och skickar anonyma kommentarer, och hon har länkat till min blogg. Och jaa, jag ska skriva om er, var säkra på det. What goes around comes around... Det kallas inte hämnd, det kallas KARMA!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Jag minns det som igår , när den dikten blev skriven. Det var inga roliga tider. Men förhoppningsvis så har idioterna förstått att dom inte kan fortsätta mer nu. Vi tar ingen mer skit från dom, och ja dom kommer säkert kommentera dig med. Min har dom ju redan varit på ! As.. Att dom inte fattar hur hatade dom är av allt och alla...

2008-06-22 @ 17:50:58
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0