Det tar sig

Idag har jag varit på landet. Fick gjort väldigt mycket av det jag hade planerat. Jag har bestämt mig för att skapa mitt lilla paradis på jorden. I tankarna vet jag redan hur allt ska se ut när det är färdigt. Trädgården ska vara fylld av rabatter med växter som jag älskar. Pioner, vallmo, rosor, flox, clematis, kaprifol, violer, iris, liljor mm mm. Michelle ska få sin egen "kryddgård", det är det enda hon gillar i trädgårdsväg (än så länge). Tomten är stor och det finns plats för många saker.

Mina barn och kommande barnbarn ska kunna vara på ett underbart ställe under somrarna. På våren och hösten också så klart. Bara 5 minuters promenad ner till den underbara fina och vita sandstranden och sjöns blåa vatten. Sen ska dom kunna leka och springa på gröna och mjuka gräsmattor. Fruktträd ska planteras i höst, bla plommon och päron, bärbuskarna ska kompletteras, det finns redan svarta vinbär, hallon, blåbär och björnbär, men jag vill ha röda krusbär och vita vinbär också. Sen bara måste jag ha syrener i flera färger och lite andra prydnadsbuskar och träd. Det kommer att bli kanonfint när det är klart. 

Kommentarer
Postat av: Carmen

Lotta, det låter som det kommer bli sjuuukkt fint!! ;)

2008-06-22 @ 10:54:29
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Michelle

Det kommer bli som det låter, helt fantastiskt !

2008-06-22 @ 17:48:11
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0