Till min mamma

Jag älskade dig Mamma, mest av allt på jorden. Vi hade en sån otroligt bra kontakt och kunde prata om allt. Det gjorde vi också, minst 2 ggr om dagen tills våren 2004, då du svek mig så grovt. Varför mamma? Hur kunde du gå på en viss persons skitsnack? Du var mycket intelligentare än så. Ändå gjorde du det. Jag försökte länge hålla hemligt för Jimmy att du och två andra personer anmälde mig anonymt till socialtjänsten i december 2003, vilket fick motsatt effekt för Jimmy. Han skulle fylla 18 i januari och bli myndig då, och då skulle ha ta alla beslut själv. Ni fick det i anmälan att låta som om jag hade för avsikt att spärra in mitt eget barn på ett mentalsjukhus. Men herregud, så fungerar det inte nu för tiden. Vi ville att Jimmy skulle få hjälp och stöd i sin sjukdom i form av någon vettig sysselsättning och någon annan slags form av samtalsstöd än det han redan hade. Nu fick han inte det tack vare er. Däremot startade socialen en utredning om jag skulle få behålla Michelle (som var 14 då och inte myndig) eller om hon skulle omhändertas. Tack så mycket för det!

Våren 2004 ringde du mig. Jag hade ända sedan december vetat om ditt/ert svek, men låtsades som ingenting, för Jimmys skull. Jag ville inte att han skulle få reda på att hans älskade mormor hade gjort en anonym anmälan ihop med sina mostrar (och bara Gud vet vilka som mer var inblandade). Då skulle hans bild av dig rasa samman. Men när du ringde i mars och helt plötsligt hade åsikten att Jimmy behövde proffessionell hjälp av psykiatrin kunde jag faktiskt inte hålla tyst längre. Du sa även till mig; "Lotta, du är manisk nu, men det vet du inte själv, så nu har jag och dina systrar haft ett möte om dig. Så nu har vi bestämt att vi ska hjälpa dig med Jimmy".  Jag sa till dig att han skulle ha fått hjälp om inte du och "dom" hade anmält mig. Nu är Jimmy myndig och jag kan inte bestämma längre, om han tycker att han mår bra så har jag inte längre någon rättighet att göra något. Jag kan bara försöka få honom att förstå och bara försöka få honom att gå med på vissa saker. Vad arg jag blev på dig då. Jag sa till dig att jag säger upp kontakten med dig också! Hur faan kan du ha ett möte om mig med mina systrar? Är ni någon myndighet eller? Du visste ju att jag hade sagt upp kontakten med min yngsta syster, och du hade lovat att inte ta parti. Och vad fick ni det ifrån att jag var manisk? Jag har aldrig varit manisk i hela mitt liv! Och du som så ofta var ledsen för att din yngsta dotter var så kall och elak, och frågade mig varför hon var det. Jag tröstade dig när du var ledsen för det!  Jimmy hörde det samtalet och undrade givetvis vad det var frågan om när jag bad mormor dra åt helvete i telefonen. Jag var tvungen att berätta för honom, trots att jag visste att det skulle krossa hans hjärta. Men jag kunde inte vara tyst mer, du och mina "systrar" höll på att krossa mig totalt.

Han blev så jädrans besviken på dig mamma, du som var med när han föddes, ni som hade ett så speciellt band emellan er, och på sina mostrar! Ni krossade honom totalt, och mig med. Vilket svek mamma. Sen dess har jag aldrig pratat med dig. Jimmy pratade med dig en gång till efter den dagen. Det var en kväll när han var full och ringde på din dörr. Han var arg, ledsen, besviken och på fyllan. Han sa till dig att du skulle hälsa dina yngsta döttrar och den yngstas man att dom skulle ge fan i hans mamma och lillasyster, och att ni skulle dra åt helvete allihop. Ni ska veta hur många gånger vi fått stoppa Jimmy ifrån att banka på ett visst antal personer som har jävlats med oss, men det har vi gjort bara för att han ska kunna fortsätta med sina kampsporter, som är det han älskar och lever för! Tyckte ni inte att han hade varit med om tillräckligt mycket skit i sitt liv? Tydligen inte. Vilka trodde du/ni att ni var, som kunde förstöra så för sina egna familjemedlemmar? Jag kommer aldrig att kunna fatta eller förstå vad faan som flög i er.

Jaa, så tog du till slut livet av dig. Din kropp hittades 4 dygn efteråt. Det var fruktansvärt att komma till rättsmedicin flera veckor efteråt (vilket är en historia/cirkus för sig) för att ta farväl. Kan du tänka dig vad mina barn upplevde när dom "råkade få se" din avtäckta kropp när puckot på rättsmedicin slängde upp dörren? Att mormor ligger i en stengrej, helt mörkgrön och med hudbitar som ramlar av för att kroppen nu har blivit liten efter att ha varit väldigt uppsvälld. Som tur var såg jag det inte själv, men det var ändå mina barn som fick trösta mig efteråt. Herregud, jag har fortfarande kvar lukten i näsan därifrån. Mina barn var dom ända av dina barnbarn som kom och tog farväl. Idag önskar jag att jag hade förbjudit dom att följa med. Den synen vill ingen se. Särskilt inte två barnbarn som du/ni svikit så grovt, som inte pratat med sin mormor sen år 2004, och särskilt inte för Jimmy! 

Nu har du varit död sedan oktober 2006, det har gått ett tag. Jag önskar så att allt som hände innan du dog inte hade hänt. Jag önskar att du aldrig hade gjort det du gjorde. Jag litade så mycket på dig mamma! Jag trodde att vi alltid skulle stå varandra så nära och kunna prata om allt. Du var min lilla mamma och jag älskade dig så mycket!
Jag saknar dig jättemycket, jag älskar dig fortfarande, jag önskar att du kunde förklara varför du svek mig och mina barn.

Varför???

Kommentarer
Postat av: Michelle

Bra skrivet mamma, det är svårt att förstå vad vi har gått igenom när man läser i ord. Helt förjävligt. Älskar dig !

2008-07-04 @ 18:35:28
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Trinity alias Lars

Ja det är jätte bra skrivet å helt klart så kan man inte läsa sig fram till vad ni har fått gå igenom men man kan tänka att det som står + 10 gånger värre är det...

2008-07-06 @ 16:36:36
Postat av: C

Du, Lotta ( vem är du egentligen?

ge dig nu för helvete!!!!!

Detta är lika lite sant som att det var jag som tappade kastrullen i backen och orsakade att vi fick utegångsförbud när vi var i de yngre tonåren.

Men det var väl inte du eller? Näää, jag tror det var fosterbarnet som bodde i närhweten.....Mmm,,,,

Publicera det här så får din psykdoktor lite att gå på....jag blir mörkrädd............vem är du???

Det är så sjukt skrämmande hur du har fått till det.



Det är så sjukt synd om dig. Vad är det med dig? Är du sjukare än vad vi tror???? Är detta vad du har sagt till dina barn?? LOTTA DET STÄMMER INTE!!!!!!

I såfall kan jag bara hoppas att iallafall Jimmy minns kärleken som du pratar om. Och den är helt sann. Mamma älskade Jimmy, det vet DU!! Och vi älskar Jimmy oxå, och jag har gjort vad jag kunnat för att nå honom. Det är du som berövar honom kontakt med kusiner mm.

Vad håller du på med? ALLVARLIGT TALAT LOTTA???

Ge dig för du skriver är skildrat ur din värld.

Du har nu suttit instängd i en lght i ett antal år och umgåtts med dina barns kompisar. Det är nog inte så bra alla gånger. Du tappade ju kontakten med verkligheten för många år sedan.

Vad hände? Helt otroligt.

JAG KALLAR DIG PÅ ETT MÖTE??? JAPP; ELLER? BEGÄR POLISESKORT NU O KOM UPP TILL MITT HUS SÅ SKA JAG SÄGA DITT ETT O ANNAT; OK!!!

Snacka inte så jävla mkt skit för jag kokar över av ilska.

Det var ganska äckligt att vara ute med dig som totalt saknar självkänsla och aktning o drog till dig alla äckel`



Det var ju du som kastade ut Sigge, bytte kille, bytte kille,bytte stil, och opererade dina bröst och fick ett allmänt freak out( jag glömmer aldrig HORdansen för ca: 10 blattar, då jag fullkommligt släpade dig av dansgolvet för att de behandlade dig som en hora, men det insåg inte du,)och började jobba kväll 2 dagar i veckan. Tyvärr så gick inte barnen upp på morgonen till skolan mm för du låg och sov mm och en viss person rännde hos er tidigt som sent o Jimmy klagede mkt på detta och mamma försökte prata med dig men det gick ju åt helvete.... sen var kontakten med din egen mamma bruten. Och läs jävligt noga nu Lotta: Allt som mamma sa till soc eller vem faan det nu var som hade hand om Jimmys boende var detta: Citat av en död person" Jag älskar min dotterson så mkt att jag inte kan acceptera att han ska bo på ett "hem" för problem eller knarkare ( mamma ville ge sin version av hur Jimmy hade haft det i skolan mm och att det inte var så lätt "hemma".

Mammas önskan var bara att Jimmy skulle få en egen lägenhet och slippa bo på ett ställe där alla lght:erna var lovade till alkisar, eller drogberoende eller nått annat ( farligt )

Det var hela sanningen Lotta och något mer har aldrig hänt.

ABSOLUT INGET MER....

Det här har vi ältat många ggr Lotta,och vi har varit jätteöverens om att Jimmy måste få veta vad mamma sa.

Hon var så jätte ledsen att Lotta aldrig får förklara detta för honom och det får du ta på ditt samvete.

Du är nog så jävla feg som

LIKSOM ATT VI HAR DIG ATT TACKA FÖR MAMMAS ALLTFÖR

TIDIGA DÖD:

Kännd det bra Lotta? Att

a drivit din egen mamma i döden????

Det du skriver om känner jag igen men det är så feltolkat, jag skulle kunna skriva om alltihop ur mitt perspektiv Lotta.

Ett normalt, sunt, vettigt, föräldratänkande...sanningen vad faaan du vill.....

Att du kan göra så mot dina egna barn, det fattar jag inte. Sitter nu efter en jävligt tuff helg i London med otroligt mkt arbete o lite sömn och jag håller på att storkna.

När ska du inse att det som dina barn har lidit av i alla år är fanimej inget annat än ditt jävla skitsnack..

Snälla Lotta, vi vet ju alla att du ingen ryggrad har det har du aldrig haft)

Jag förstår om din psykodoktor har sagt att du ska skriva av dig men skriv för faaan inga lögner om döda människor Lotta. Du har mammas död på ditt samvete,så mkt du vet det.

Du vet inte vad hon sa till sociala, men det vet jag. Jag har fått en utskrift från dem efter mammas död.

Och du har alldeles rätt, hon älskade Jimmy över allt annat på jorden och ville hjälpa honom så att han inte behövde flytta till det "knarkhuset" som de ville placera honom på.



2008-07-07 @ 02:55:42
Postat av: C

du är så äckligt sjukskrivern socialbidrag..



2008-07-07 @ 02:58:14
Postat av: C

2008-07-07 @ 03:18:26
Postat av: c

Ähh ursäkta mig !!

Hmm, var det inte lilla mamma som fixade en lhgt i Majorna och fixade så art alla era kreditkort klipptews samtidigt son håret`??

2008-07-07 @ 03:22:20
Postat av: C

Din sjuka fitta

2008-07-07 @ 03:23:28
Postat av: Lotta

Catrine, vad du svamlar...full igen eller? Du drar ju några sex-pack varje kväll sedan typ 10 år tillbaka. Det finns ju ingen substans i vad du skriver och med alla felstavningar av döma är du väl packad som vanligt. Vet dina barn om att du är alkoholist?

2008-07-07 @ 13:05:29
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: carrie ( lotta you know who)

Fyfan säger jag bara.. kan inte tro mina ögon hur du C kan skriva så här??? till din egna syster, men som jag har förstått det så vill inte lotta ha dig som syster , och det kan jag fatta av det jag hört o har läst nu.. att DU inte skäms??? Jag kan inte förstå hur man kan göra så här. INGEN person var orasken till hennes död!!! och verkligen inte var det lotta! och inte du och inte någon annan. Så skyll inte någons död OCH SPECILT INTE ENS MAMMA.på någon. för det är bara äckligt falskt och jävligt fegt. du e rödd catta? va e du rädd för? ha? nu ger du fan i att skirva till denna bloggen mer!!!!! äckliga as

2008-07-07 @ 18:31:05
Postat av: Michelle

Fyfan för dig Catta. Där sitter du och ska leka vuxen. Du är så jävla misslyckad och ska då försöka "terra" min mamma. Som dom senaste 5 åren. Men nu har du gått för långt. Och Prata fan inte så om Jimmy & Pappa heller. Du vet inte ett skit och det har ju precis uppenbarat sig här. Att du svammlar i skägget.. Jag finner inga ord.. Du vill se min mamma i graven. Det har vi ju förstått. Du är den elakaste människan i hela jävla universum efter Å fyfaaaaan. Vad jag hatar dig. Du är smuts!

2008-07-07 @ 19:02:23
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0