Ovärderlig kunskap för tjejer i alla åldrar

Lita på din intuition
Jag vet att många tjejer, unga som äldre, läser min blogg. Nu tänker jag skriva lite om det som kallas vår kvinnliga intuition, som tyvärr alltför få av oss använder oss av, även jag. Och då har jag ändå en väldigt stark och väl utvecklad intuition, som jag oerhört många gånger viftat bort med en handrörelse och inte velat lyssna till, tyvärr! Men om vi alla lär oss att lyssna till och lita på vår inre röst så bespar vi oss själva mycket lidande, falska förhoppningar, besvikelser, sorg och tårar.

Vad är intuition?
- en förmåga att omedelbart uppfatta en ingivelse (ur Svenska Akademiens ordlista)
- en filosofisk term för omedelbar uppfattning av ett objekt där alla moment uppfattas direkt, utan stöd av erfarenhet eller
  intellektuell analys (ur Nationalencyklopedin)

Intuition är en djup visdom, ett inre vetande, som vi alla är födda med. Men majoriteten av oss lär oss att bortse från och förneka den, och istället förlita oss på det förståndsmässiga sinnet, nämligen förnuftet. Men förnuftet är begränsat, det kan bara fungera på basen av de direkta upplevelser var och en av oss har haft under vår livstid - alltså kunskapen vi har fått genom våra kroppars fem sinnen.
Intuitionen däremot har tillgång till ett obegränsat förråd av information. 

Varför lita på och/eller utveckla din intuition?
Ni kan ju alla hålla med om att det vi tjejer/kvinnor funderar mest över är kärlek, relationer, om "han" menar allvar och verkligen är seriös...osv. Ja ni förstår vad jag menar. För att slippa sitta och "grunna" på om han är den rätte, eller om han blåser dig, bara är ute efter en sak eller vad mer som snurrar i våra huvuden, så kan vi alla lära oss att slippa utsätta oss själva för sådana situationer.

Vår intuition är en inre känsla som säger dig vad som är rätt och sant i varje givet tillfälle.
Alltså är vår intuition ett mycket praktiskt verktyg som alltid är tillgängligt för att hjälpa oss att ta itu med frågor, beslut, funderingar, problem och utmaningar (även inom andra områden än kärlek).
Ett sätt att beskriva intuitionens röst på är: en omedelbar känsla i maggropen eller att ha på känn.
Alla har någon gång haft en känsla av att helt enkelt bara "veta" om något är rätt eller fel, en stark känsla av visshet.
Nästa gång du direkt får den där lilla känslan av att något inte stämmer - tro mig, du har helt rätt!

Skydda och se om dig själv!
För att skydda dig själv mot fler sorger och besvikelser i framtiden så är mitt bästa tips att bli mer medveten om din intuition. Lär dig använda den för att fatta rätt beslut från första början. Denna kunskap är verkligen värd sin vikt i guld!

NÄR KROPPEN FUNGERAR SPONTANT KALLAS DET INSTINKT.
NÄR SJÄLEN FUNGERAR SPONTANT KALLAS DET INTUITION.


Lästips:
                * Lita på din intuition - En praktisk vägledning för det dagliga livet
                  av: Shakti Gawain, energica förlag, www.energica.com
                * Intuition - Vetskap bortom logiken
                   av: Osho, Egmont Richter AB, www.egmontrichter.com

LÅT INTUITIONEN BLI DEN FRÄMSTA VÄGLEDANDE KRAFTEN I DITT LIV !!!

Själv kommer jag hädanefter alltid att lyssna på min intuition - tänk om jag hade gjort det för länge, länge sedan.

Kommentarer
Postat av: Andreas

Detta gäller oss killar också kan jag säga. Hade jag lyssnat på min inre röst och intution så hade jag sluppit sitta här sårad nu. Men som tur är har jag en sådan hälig vän som ställer upp och stöttar en. Tack Lotta. Massor med varma kramizar



2008-07-25 @ 22:12:39
Postat av: Michelle

Ja tänk om man hade lyssnat på sin intuition från början Det gör jag nu! Utan tvekan. A eller försöker iaf .. :) Att ta fram allt du lärt mig

2008-07-25 @ 22:36:40
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0