Lite är väldigt mycket

Idag har det varit en bra och fin dag. Även om jag vet att jag aldrig kommer att bli frisk, så har jag äntligen fått lite smak på framtiden. Inte precis så att jag slår klackarna i taket, men en liten, liten gnista av framtidstro och hopp har liksom smygit sig på de sista dagarna. Jag vet inte ännu om den här känslan kommer att bestå. Men jag hoppas så starkt på det!  Det är så fruktansvärt jobbigt att vakna varje dag och försöka komma på en liten anledning för att fortsätta orka leva en dag till. Men nu har det inte varit så dom sista dagarna, det är förmodligen medicinhöjningen som gör att jag mår lite bättre nu. För mig betyder lite bättre väldigt mycket. Flera personer har sagt idag att det syns i mitt ansikte att jag mår bättre nu. Det var speciellt en person som sa: "Du har liksom fått tillbaka det som du var förut, du ser mycket friskare ut i ögonen".
Jag tyckte det var väldigt gulligt sagt av dig :)  Sen har den här kvällen varit riktigt, riktigt fin och mysig på alla sätt :)



Har gjort mycket under dagen. Sorterat mängder med pärlor och smådetaljer i 4 nya fina förvaringslådor jag köpte igår. Designen på Carmens halsband och örhängen är klara och ska bara sättas ihop, så dom är färdiga om några dagar. 
Det ska bli väldigt roligt att se hur det passar ihop med hennes nya jacka. Efter det ska jag göra ett speciellt halsband till Michelle som bygger på en ödla. Hon kastade sig över den där lilla ödlan när jag hade köpt den och det blev förälskelse på direkten, så det är bara att sätta igång. Jag ska också göra ett halsband till Kim, med örhängen till. Eftersom hon har en sådan otroligt fin blå färg på sina ögon, så ska jag göra smyckena i samma färg så ögonen framhävs ännu mer. Hennes halsband bygger på ett silverkors med små ljusblå kristaller i. Ska lägga upp bilder på smyckena längre fram.
Nä, nu ska jag gå och lägga mig och läsa så jag orkar upp i någorlunda tid i morgon. Ska upp till landet tills på söndag.

Sov så gott och dröm sött alla bloggbesökare, så ses vi nog i morgon


Kommentarer
Postat av: Carmen

:) :)

Vad du är söt Lotta!! Tack så jätte mycket.

Kommer du hem från landet på söndag? Jag börjar skolan på torsdag, så vilken dag som helst innan dess.

Kram!

2008-08-23 @ 11:58:44
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0