Vinter i mars




Att det blir vinter i mars känns lite för sent om jag ska vara ärlig. Kunde det inte ha varit runt jul istället? Så det blev lite mysfaktor över det hela. Men nej då. Vi göteborgare får helt enkelt vänja oss vid naturens nycker, för så här är det varje år. Och samma visa varje år också, ingen är beredd på att snö, halka och slask kan "drabba" oss.

Ingen plogar, ingen sandar och alla blir helt lamslagna. Var och varannan människa man ser halkar runt i gummidojjor eller stapplar runt i stövlar med hög klack. Ingen kommer upp för branta backar, men nerför går det jävligt fort för de flesta. Jag lider med alla vårfåglar som kom hit för två veckor sedan, hoppas dom hittar mat nu bara.

Nu är Michelle och Sigge hos ortopeden med Freja. Jag väntar på att Michelle ska ringa och säga att hon inte behöver opereras. Men det kanske bara är ett önsketänkande. Stackars lilla Freja. Det enda man kan glädja sig åt mitt i bedrövelsen är att hon har den bästa försäkringen en hund kan ha, och även att djursjukvården idag är så otroligt bra så nästan allt kan fixas och lagas. Och det får man vara glad för! Det gäller att tänka positivt i alla lägen, som jag lovat :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Intresserad av att tjäna pengar på bloggen? Gå in på min blogg och se hur lätt det är =)

2009-03-13 @ 11:27:02
URL: http://ertansara.blogg.se/
Postat av: Nina

Lilla Freja. Ni får pussa på henne extra mycket nu! Och tack för det fina du skrev Lotta, det värmde. Jag kan säga såhär; det finns personer i min klass som INTE borde gå där. Så ja, man blir väl bättre än vissa iaf ;)

2009-03-13 @ 13:40:39
URL: http://knittingwithNinja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0