Kalas och fästingsäsong

Ännu en lördag snart till ända. Idag har jag varit och storhandlat igen. Mest det sista till Michelles kalas i morgon. Det blir kyckling/pasta-sallad med olika dressingar och bröd, sen kaffe och jordgubbstårta efter det. Jag och Michelle får väl pilla bort kycklingen. Det mesta är förberett nu, och tårtfyllningen lade jag precis i. Vi gjorde en 6-bottnars hög tårta istället för två stycken, kanske lite väl hög så här i efterhand när den skulle in i kylen. Men, men, efter lite meckelimeck så gick det.

Michelle kom hemtraskandes vid tresnåret i eftermiddags, lagom bakis efter sitt födelsedag(kväll)sfirande med sina kompisar. Nu ligger hon och snarkar vidare i soffan, lite lätt med halva kroppen utanför soffkanten. Hon hade haft skitkul
sa hon innan hon slog igen sina blå :) Själv ska jag väl kolla lite på tv eller på en film kanske. Eller läsa lite tidningar :)

Sen måste jag till närmsta veterinär eller djuraffär på måndag. I morse när Amiina låg i mitt knä, så kände jag en äcklig fästing bakom hennes öra. Fy faan säger jag bara. Vet inte hur många jag plockade på alla våra djur förra året, men det ska jag inte göra i år. Jag hatar dom äckliga små krypen. I huden på katterna, eller krypandes på golvet när dom släppt.



Så här ser dom ju oftast ut när man ser dom krypa runt på pälsen, eller när dom just har bitit sig fast.



Eller en sån här going! Kan man ibland se på golvet när man missat en i pälsgenomsökningen. Fyyy, och så åker den liksom långsamt fram på golvet. Full med blod, och ser ut som en grå cypern-druva.



Och så den värsta och äckligaste varianten. När man sitter och pillar i pälsen och rycker en sån här. En hona med en hane på ryggen. Då spyr jag nästan alltså. Nä fy fasen, nu kliar det överallt på mig. Nu ska jag duscha.


Kommentarer
Postat av: Carmen

usch det kryper i hela kroppen!! du vet vad som händer om Sussi skulle få en fästing! haha.. det blir en åktur bort till er! haha.. fyyy..

2009-03-23 @ 09:54:44
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Rebelen Alias Lars

Ja dom där är så snygga å se på...:)

2009-03-23 @ 11:58:39
Postat av: Lotta

Haha! Ja, dom är riktigt mysiga faktiskt. Särskilt deras underbara skimrande hud (skal?) och deras små söta ben som sticker ut lite överallt :D

2009-03-23 @ 12:12:39
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Rebelen Alias Lars

hehehe...Nej dom är fula å vill inte se på dom...Men som tur så ser vi inte dom här så ofta än..Men det kommer väl...Men jag kan titta på dig hela tiden..kram

2009-03-23 @ 14:29:44
Postat av: Kim

FYFAN VILKA ÄCKLIGA AS. Uuuush ryser!



Jo jag håller med dig om att vi får förnya våra bloggar. Lite småvårigt typ.

Den Iden fick jag av komandoran imorse, hon var vikarie för mig idag på matten. Men även Tomas Di leva sa att han kunde hjälpa oss med bloggarna. Ja jus det, Skorpan ringde mig imorse angående hans fest på fredag. Du kommer va? Han frågade mig om du kunde ta med vinet helst rött. Fast jonathan kunde fan inte komma :/ pga hemorojder, tråkigt tråkigt! Tydligen riktigt irreterande. Som en vindruvsklase hade skorpan sagt. Fast Krösamaja skulle hjälpa han med det där, hon kan tydligen sånt mycket bra. Men som sagt hans fest på fredag då va, jag har hört att guldtuppen kommer förbi en snabbis ;) det gick ju rätt hett till där för er sist om man säger så. Butpluggsen och vibratoerer flög högan sky efter lite alkohol i blodet. Jaja .. Snart kommer Marianne & Astrid lindgren förbi på en kopp kaffe eller två. Hoppas dem har med sig paltsmet :D MUMMMS!



Ne nu ska jag hjälpa Kato inne på badrummet, han har tydligen kört upp toaborsten i analen. Vem gör en sån sak? Jaja han har la lite desperat efter skilsmässan med Nils karlsson pyssling.

2009-03-23 @ 19:18:06
URL: http://kimmenw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0