På tal om projekt

Skrev ju tidigare idag om alla påbörjade projekt som sällan avslutas... Men, men, är man kreativ så är man, i alla fall i fantasin. Nu har jag suttit och läst lite om hur man gjuter olika saker i betong. Och jösses vad kul det verkar!
Det är något jag absolut ska prova på. Lite lättbetong och vatten är allt som behövs och sen är det bara att sätta igång.  
Jag blev så himla inspirerad och sugen. På landet i sommar ska jag prova med rabarberblad till ett fågelbad.

Här är några fina exempel jag hittade. Tex ett fågelbad gjort med ett rabarberblad som
mall. En antik kvinnobyst och en snäcka. Möjligheterna är ju oändliga! Det är ju bara ens
egen fantasi som kan begränsa kreationerna. Detta ska bli mycket spännande... 

Kommentarer
Postat av: Mona

Ja lilla lotta du är både intresserad av sånt och badandet! Måste dock kommentera att jag tycker att du ska dela med dig lite av våra sommarplaner som vi har för dig så dina kära läsare får sig ett litet smakprov!

2009-03-16 @ 21:39:58
Postat av: Carmen

jättefina! :)

2009-03-16 @ 22:29:30
URL: http://carmej.blogg.se/
Postat av: Lotta

Min kära lilla prinsessa, det var faktiskt ingen dum idé alls! Det kan vi göra. Jag borrar ner framsidan av min kropp i sanden på stranden, och så fyller vi gropen med betong.

Simsalabim och så har vi en otroligt vacker staty som man kan ställa i typ grönsakslandet :)

2009-03-16 @ 22:30:33
URL: http://lottagotti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0