Innan vi släcker

Tänkte berätta lite om min dag, innan vi stänger av allt elektriskt här hemma. (Ingen menar väl att man ska stänga av kyl och frys va? För det tänker inte jag göra). Tack Michelle för hjälpen med Spotify, äntligen!

Det har varit dunderväder idag, solsken och helt vindstilla. Michelle tyckte att vi skulle ta en promenad med Freja och gå till nåt ställe där hon kunde springa av sig ordentligt. Och det gjorde vi. Till en inhägnad skolgård, och det är okey att vara med sin hund på dagis och skolområden när det är "stängt", så länge man plockar upp efter sig och inte förstör. Vi sprang runt och kastade hennes leksak (en gummigrej som vi kallar för butt-plugen) så hon blev ordentligt aktiverad och motionerad.

Sen sprang Freja själv runt som ett skållat troll medans jag och Michelle satte oss på en gungbräda och vilade lite. Och snabbare än jag hinner reagera, så börjar Freja gräva en sandgrop precis bakom min rygg. Eller gräva var väl fel ord, hon snarare skottade och skyfflade upp sandmassor så det sprutade. Och där sitter jag med en glipa mellan jackan och byxorna, så där så det är en öppning rätt ner i jeansen, och jag känner hur ett halvt kilo blöt sand landar där i. Mmm, vad skönt. Reser mig upp och sanden rinner sakta ner mellan skinkorna (har givetvis stringtrosor) och vidare ner bak på låren. Vad faan, fick ställa mig bakom ett litet lekhus och dra ner brallorna för att försöka tömma ur det. Nån såg säkert ett kritvitt arsle, men vem bryr sig. Vi går hemåt. Känner att skorna är fulla av sand och att det skaver mellan skinkorna :)

En bit bort ropar Michelle plötsligt; Åååh fy faan vad äckligt, mamma hjälp mig! Då har lilla söta Freja minsann en mysig tampong inne i munnen. Det är liksom bara snöret som hänger ut och dinglar i mungipan. Jahaa, då är det minsann jag som ska ta ur den ur käften på henne. Jag tar ett blad och försöker använda det som ett litet skydd när jag ska ta snöret och dra. Men Freja vill ha kvar sin godbit och vägrar släppa. Det slutar med att jag får nån annans snuskiga tampong i handen. Kan ju säga att jag skyndade mig hem till duschen. Hå hå ja ja, vad vore livet utan husdjur?

Kommentarer
Postat av: Rebelen Alias Lars

ja dom är så rara å snälla djuren...Men hur kan man slänga sånt bara så där...

2009-03-28 @ 22:14:00
Postat av: Michelle

Haha ja garvade som en kossa åt dig förut idag när hon skyffla in sand i röva på dig. hahahaha! Klia gött va??

2009-03-28 @ 22:18:04
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0