Lite allt möjligt så där



Tre röda rosor åt mina tre älskade goingar som är i Polen nu. Ha det underbart roligt och njut av eran semester nu, det är ni så värda. Ska bli jättekul att få höra om alla era bravader när ni kommer hem nästa måndag. Älskar er!!!

Igår var jag hos min samtalsterapeut. Ett givande samtal som vanligt, men jag blev trött efteråt eftersom det är jobbigt att prata om många saker. Sen hem med Freja som var busigare än vanligt, säkert bara för att Michelle inte är hemma. Sen blev det riktigt kallt i Gbg igår också, några minusgrader med sådan där äcklig fuktig och kall hård vind som skär genom märg och ben. Fy fasen. Själv kan jag klä på mig mera kläder, men Freja frös som bara den. Hon är ju en hundras från Kanarieöarna och gillar verkligen inte kyla. Eller rättare sagt, hon klarar den inte. På sommrarna är det kanon med en hund som klarar rejält med värme och som uppskattar en dag på stranden :)  Men nu, nu är det katastrof.

I eftermiddag ska jag hem till Jimmys lägenhet. Lovade honom att åka dit och diska eftersom han stukat några fingrar på högerhanden. Han kunde inte riktigt få till det då det inte gick att greppa med fingrar som var som sprickfärdiga bratwurstar. Då ska jag passa på att hämta min mammas symaskin som står där. Sigge fick den när mamma dog. Lite pinsamt att erkänna att Sigge som är 50 bast är den enda i familjen som kan sy. Varken jag, Jimmy eller Michelle är några höjdare på den kunskapen. Men, men, jag ska ändå försöka knåpa ihop något varmare till Freja. Hon har redan täcken att ta på sig, men det ena är för litet och det andra är för tunt. Tänkte mig något i rosa med tjock fejk-fårull i. Vet redan nu att det slutar med att Sigge får komma och trä nålen, och antagligen också sy hela kreationen. Hur som helst kommer det att sluta med att både jag och Freja blir utskrattade i hela kvarteret, men vem bryr sig, huvudsaken är att min lilla älskling inte fryser :)




Och nu en annan sak jag retat upp mig på den sista tiden, nämligen vissa polisers agerande. Allt som framkommit i media på sista tiden är en skamfläck för Sverige. Nu pratar vi inte alla poliser, men jag skulle nog vilja påstå att närmare 30 % är ena riktiga jävla grisar. Det är förfärligt att personer som arbetar inom ett yrke där man lätt och ostraffat kan bete sig som man vill får behålla sina anställningar. Detta som kommit upp i media är ju inget nytt för de flesta, alla har vi säkert sett, hört och kanske varit med om att bli behandlade på alla möjliga sätt. Vår poliskår är till för att upprätthålla lag och ordning i ett demokratiskt Sverige, inte för att utöva sin maktposition till att skada, förnedra eller förlöjliga människor.
Man måste behandla alla lika. Oavsett om man är kriminell, invandrare, missbrukare, psykiskt sjuk, skyldig, eller en "vanlig hederlig person" mm, så är vi alla människor och ska bli behandlade som sådana. 

Och detta gäller självklart alla personer som arbetar med människor. Vården, barnomsorgen, äldreomsorgen, socialtjänsten, försäkringskassan... vad det än må gälla. Ingen skall behöva bli behandlad illa inom något område. Jag blir så förbannad när man ger sig på de svagaste i samhället. Jag tycker att alla ska ta sig en rejäl funderare på detta. Oavsett vad man tycker om än det ena eller än det andra, så tänk på att nästa gång så är det kanske du själv som råkar illa ut. Det är inte särskilt roligt att bli kränkt, förnedrad, förlöjligad eller kanske misshandlad av en myndighetsperson! 

Kommentarer
Postat av: Carmen

bra skrivet Lotta! det är så sant. Hemskt att det finns så mycket idioter som jobbar med människor..



Ska allt kolla upp er hamster-film.. ;)

Kram

2009-02-10 @ 16:49:17
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Kim

ahhaha lotta du måste kolla E:s blogg duvet vem jag menar, FRUKTANSVÄRT! J:s käft och E:s ögonbryn? hoho vad tänkte hon liksom? hahaha jag dog av skratt så otroligt fula.

2009-02-10 @ 20:54:37
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Anonym

haahaaaa du har vart tillsammans med en av göteborgs tungast kriminella,klart du hatar polisen.din äckliga fitta!

2009-02-11 @ 11:24:14
Postat av: Lotta

Gäsp och snark!

2009-02-11 @ 15:09:53
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Pia

Hur orkar folk vara så sjukt fega???!!!! Om man nu har så fruktansvärt mycket hat inom sig, varför går man då in o läser en blogg av någon man så uppenbart tycker illa om. Är inte livet för kort för att uppfyllas av hat? Jag blir iaf mållös hur någon kan kasta o skriva sån skit som den här Anonym gör. Det är bara ett tecken på en fruktansvärd omognad och ett stort fång av ynklig feghet!

LP&R

2009-02-12 @ 10:41:27
Postat av: Lotta

Tack Pia, det var snällt av dig att skriva en så klok och vettig kommentar. Och jag håller med dig, varför sitta och häcka inne på min blogg om man nu hatar mig så mycket?

2009-02-12 @ 18:08:58
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Kim

jaaadu man kan ju undra vem utav dem fittan menar?? hahha :D anonym? MOGEEEEEEEEEEEEEET .. äääh vad ska man göra? låt dem, en vacker dag inser dem vad fan deras liv tagit vägen. Jo åt LottaGottis blogg :) du får ju iaf komentarer och högre besökstatestik ;) Looove u mammsen

2009-02-12 @ 20:46:00
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad sysslar folk med, kan dom inte lämna er ifred. Hör av dig om du har lust och orkar, jag finns här om du skulle behöva mig. Jag håller på dig.

Kramar i massor

2009-02-25 @ 09:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0