Maria och Heléne

Jag, Michelle, Freja och Rutan-Tutan fick riktigt fint besök igår må ni tro! Då kom nämligen systrarna Maria och Heléne. Jag och Maria gick i samma klass från 1:an till 9:an men har inte setts sedan skolavslutningen. Vi har haft kontakt via Facebook och Maria har följt historien om våran valpkull. Det slumpade sig som så att Maria skrev till mig och undrade om jag visste om det fanns någon valp någonstans, i exakt samma veva som vi får reda på att Rut antagligen måste återhämtas. Saken är den att Heléne tyvärr förlorade sin lilla älskade pitbull/amstaff Tindra alldeles nyligen och inte kan tänka sig att leva utan hund. Ingen hund kan ju ersätta en annan, men ny kärlek kan ju alltid uppstå. Därför bestämde vi oss för att träffas.

Och det blev en lycklig historia. Det var så jäkla roligt att träffa Maria efter alla dessa år, och samtidigt upptäcka att vi har så otroligt mycket gemensamt. Vi bestämde att vi ska fortsätta hålla kontakten och det är jag oerhört glad för. Maria är helt underbar och verkligen en person som jag vill lära känna mycket mer. Vi kommer att ha jättemycket att prata om.

Mellan Heléne och Rut klickade det direkt. Som Heléne sa: "Jag förälskade mig i Rutan-Tutans mörka ögon så fort jag såg henne på bild". Vilken himla lyckträff! Och vi är jätteglada för detta, för en bättre mamma än Heléne kan inte Rutan få. På fredag kommer Heléne tillbaka från USA och då ska Rutan flytta till Askim. Och jag ser fram emot att få träffa Maria, Heléne och Rutan-Tutan igen, bättre kan det inte bli :)
 


Kommentarer
Postat av: Jimmy Lagerström

Känns så skönt att veta att Rutan har ett fint och kärleksfullt hem som väntar :)

2010-03-21 @ 23:28:24
URL: http://www.gbgbjj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0