Utmanad

Nu har jag och Michelle blivit utmanade av min lilla persiska prinsessa Mona. Och den var ju väldigt kort... pust :)  Då utmanar jag Carmen och Kim. Ska bli mycket spännande att läsa era svar sen, so don´t let me down now girls!

Lovar du att vara ärlig: Ja

Du heter: Lise-Lotte Lagerström

Smeknamn:  Lotta, Lottis, Moder Jord (av Michelle, grrr), Mammsen, Mammi och Lotta Gotti 

Låt som när du är ledsen sörjer till: If It Be Your Will av Leonard Cohen
Beroende av: Min familj, mina djur, mina cigg, mina mediciner (tyvärr) och guacamole.

Vad tror folk om dig: Ingen aning, och skiter fullständigt i vilket.

Stämmer det: Det gör det säkert, haha! 
Vad får du oftast komplimanger för: Mitt sätt att vara, mina ögon, mina tattoos. 

Vad säger du för att imponera på någon: Inte ett skit. Jag bryr mig inte, jag är den jag är.
Hur imponerar man på dig: Genom att vara ärlig, trogen, respektfull och våga stå upp för vem man är. Jag värdesätter människor med empati för djur och människor i alla åldrar som har det svårt på något sätt. Hatar fördomsfulla, egoistiska och snåla människor.

Brukar du skratta för dig själv: Hehe, väldigt ofta. Men det gör ju vi "psykfall" ;P

Vad står det i ditt senast inkomna SMS: "Hallå så. Ska du färga håret idag då :D" (Från Mona efter att jag hade färgat håret, haha!)

Var bor du: I Göteborg

Trivs du där: Jajamänsan, älskar Sverige - på sommaren. Hade ju inte skadat att bo utomlands från november till mars.

Äger du några converse: Nope.

Sprit, cider, vin eller öl: Cider eller vitt vin. Men jag dricker så otroligt sällan så jag kan nog kallas nykterist.

Brukar du bli för full: Nej, det var väldigt många år sedan. Hatar att bli full, uuuäääk!

Vad har du för mobil operatör: Comviq och 3, har ju några mobiler.

Är du allergisk mot något: Ja, jag har utacaria, alltså nässelfeber av tryck. Sjukt va?

Har du haft sex idag: Nääe, gud bevare mig väl, jag lever ju nunneliv sedan januari 2008. Price the Lord.

Hur svarar du i mobilen: Beror på vem det är. Om det är Michelle, Mona lr Kim så blir det oftast "Cityspan", om det är Sigge blir det "Lagerströms Zoo" eller "Dårhuset", om det är Jimmy blir det "Hjälpmedelscentralen", till alla andra "Ja hallå, det är Lotta".
Vem ringde du senast: Jimmy

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Sigge ringde och frågade om jag ville åka till Plantagen eller Blomsterlandet idag.

Antal timmar sömn inatt: 8 timmar faktiskt, hurra!

Sov du ensam: Nej, jag hade trevligt sällskap av Amiina, Sabrina och Gizmoo (guud vad han snarkar).

Brukar du komma i tid: Alltid.

När mår du bra: När alla jag älskar mår bra och när jag inte är alltför deprimerad.

När blev du fotad senast: I söndags tror jag. 

Hur känner du dig nu: Snorig, ont i halsen och hostig. Och jädrans ont i ryggen.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, vitt, lila, rosa och jeans.
Vad tycker du om fötter: Jag tycker fötter är ganska äckliga i största allmänhet. Det är så många som struntar i sina fötter, precis som om dom kan se ut hur som helst bara för att dom inte syns. Men sen kommer sommaren och då jävlar ser man dom i alla fall. A och O är välskötta och välvårdade fötter!

Vad saknar du: Min hälsa! Jag vill må som jag gjorde innan jag blev sjuk. En helt smärtfri dag hade varit en dröm!

Hade du en bra kväll igår: Jadå, jag och Michelle softa i soffan och kollade på Twilight.

Favorit dryck på morgonen: Kaffe. Och då ska det vara Gevalia Colombia.
Rakar du benen: Ja, här rakas allt utom huvud och ögonbryn, haha! Jag gillar inte discobuskar och annat snusk.

När brukar du oftast gå och lägga dig: När jag blir trött.

Är du blyg: I vissa sammanhang. Men var betydligt blygare när jag var yngre. Nu skiter jag i vad andra tycker.

Sysslar du med någon idrott: Nej, inte nu längre.

Vill du hellre ha mail än brev: Helst ett riktigt handskrivet fint brev.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej.

Har du spytt offentligt: Ja, haha.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Om jag hade varit kille för en dag så hade jag tränat flera pass med Jimmy på GBG MMA.
Är du nöjd med ditt liv: Ja, på många sätt. Mina barn är min rikedom! Men jag hade gärna varit frisk. Men sen finns det alltid dom som har det så mycket värre här i världen, så det skulle vara oförskämt att klaga.
Är du bortskämd: Nej, verkligen inte, tvärtom.
Vad gör du i morgon: Planterar massor av grejer :)

Vad är det värsta du vet: Falskhet, otrohet, oärlighet, elakhet, fördomar och snålhet.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka: Vet inte exakt, men förmodligen 1/4 av mina inkomster.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild: Dalai Lama.

Vad längtar du till: Sommaren på landet och kommande barnbarn :)

Har du bra vänner och äkta vänskap: Ja.

En speciell dag du minns: Jag minns två, dom dagarna mina barn föddes.

Du samlar på: Böcker och änglar.
Gröna eller röda äppeln: Helst gröna.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Sigge så klart.
Gillar du golf: Näe, gud vilken tråkig sport. Det får bli minigolf i så fall, det är kul.

Vilken tid gick du upp idag: Halv nio ungefär.

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja.

Har du strumpor på dig nu: Ja.

Är det okej att gråta: Ja, men jag har svårt för att gråta. Men när man väl gör det är det skönt att få ur sig det.

När grät du senast: För lite mer än en vecka sen.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Göra mig helt skuldfri och ge resten till mina barn.

Bär du glasögon eller linser: Månadslinser, är närsynt som en noshörning. Och dom är ofärgade, en del tror jag har blåa linser.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: Så fort jag vaknar.
Har du piercing: Ja, i öronen och i naveln. Funderar på några till i öronen.

Vill du gifta dig: Har varit gift från 1986 till 2001, och förlovad en gång efter det. Så - aldrig mer.

Vill du ha barn: Nej. Har redan två, en 23-åring och en 19-åring, och massor av bonusbarn, fd fosterbarn och barn som jag kallar mina i hjärta och själ. Kan man ha det bättre än så? Sen får jag inte få fler pga min hälsa, men jag väntar med glädje på barnbarn :)  Fler fosterbarn vill jag gärna ha också.

Solar du ofta: Periodvis. Inte så mkt de sista två åren för jag fick pigmentfläckar av det pga mina mediciner. Har kämpat som ett svin för att få bort det. Aldrig mer ett ansikte i 5 olika nyanser!
Är du bra på att laga mat: Ja, det kan jag väl säga utan att skryta. Min mamma började lära mig att baka och laga mat när jag var 9 år kanske. Men sen var hon sjuk i långa perioder från det att jag var 12, så jag lagade jämt maten. Och sen varenda dag tills jag var 36-37 och blev sjuk. Nu hatar jag att laga mat, men gör det vid vissa tillfällen.

Är du flygrädd: Nej

Är du musikalisk: Inte det minsta, haha. Men jag sjunger hellre än bra, om ni förstår vad jag menar.

Vad dricker du helst när du är törstig: Vanligt iskallt kranvatten. 

Vilken är din favoritglass: Piggelin. Är inte så värst förtjust i glass.

Tror du på paradiset och helvetet: Nej, inte i dom formerna. Jag vet att man kommer till ett fint ställe när man dör :)

Tycker du om sushi: Nä, fy faan!

Vad äter du helst när du ser på film: Olika grönsaker med dip. Typ blomkål, morot och gurka.

Bor dina föräldrar tillsammans: Nej, min mamma är död och min pappa som är 62 år minns jag inte. Har inte sett honom sen jag var 3 år.

Har du tandläkarskräck: Nej.

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Kvällsmänniska.

Vilken ögonfärg har du: Blåa.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja, många gånger.
Biter du på naglarna: Nej, inte nu längre. Men bet som en bäver tills jag var 35 ungefär. Nu har jag jättefina naglar, och jag gör min manikyr själv. Och även på de tjejer i min närhet som vill ha manikyr.

Röker du: Ja, tyvärr. Sen jag var 16. Men har varit rökfri i 3 år en gång, så jag kan sluta om jag vill.  

Hur ofta tränar/motionerar du: Haha, dagens skämt eller?

Senaste låt du hörde: Kunde inte urskilja vilken, men det var nån tung houselåt genom sovrumsväggen från Michelles rum. När jag skulle till att somna som bäst :)


Kommentarer
Postat av: Rebelen Alias Lars

Oj där var det inte missat mycket...:)Snart så känner man ju dig lotta...Kram

2009-03-27 @ 17:12:27
Postat av: Michelle

Ja jag tror att det bli riktigt bra med denna tröjan faktiskt. Hon fryser ju så lätt. :)

2009-03-27 @ 23:06:30
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0