Skynda långsamt...

är en väldigt passande beskrivning på min och Michelles livsstil. Vi har ju som bekant alltid minst 100 olika projekt på gång, som glatt entusiastiskt påbörjas, men sällan avslutas. Eller avslutas gör dom oftast, men efter väldigt lång tid. Igår var Sigge och Stefan här och monterade upp tv:n på väggen, medans jag, Michelle och Jimmy flyttade bokhyllor och arrangerade om böcker. Basia fick mest hålla ordning på sin lilla hund Millie och våran galning Freja som härjade runt i röran, medans fem katter flög runt lite överallt för att inte hamna i hundarnas "jaga-varandra-genom-alla-rummen-bana".

Nu har vi i alla fall kommit överens om (för 1000:ende gången) att verkligen ta tag i röran och avsluta allt vi påbörjat. Ett rum i taget ska det bli nu. Vi gör inget annat innan ett rum är klart. Nu är det alltså storarummet som gäller då. För nästa helg ska vi åka och hämta 2 skinnsoffor och ett bord som vi fått av Veronica och Stefan. Dom är så himla gulliga! Våra gamla soffor skickar vi rätt i bingen. Ska bara spara 7 stora och 4 små kuddar som man kan sätta nya överdrag på. 
Så nu har vi en tidsgräns tills rubbet ska vara klart - en vecka! Sen ska dom nya sofforna och bordet in. Och Michelle! Jag vill icke höra den berömda frasen:
"Men mamma, soooofta lite för faan, vi kan kolla på en rolig film istället".

Igår var det 8+ i Göteborg, helt vindstilla och solsken, hur gott som helst. Om det blir detsamma idag eller nån gång i veckan ska jag fortsätta med balkongen. Och det går bra, för den är ju liksom en förlängning av storarummet. Det är ju oerhört viktigt att det är fint och rent därute nu när våren verkligen är på antågande. Då kan man verkligen softa! Dricka kaffe, sola, läsa, röka och bara slappa. Vi får se hur det blir med vädret.
Adios, nu ska jag gosa lite med Freja :)

Kommentarer
Postat av: Carmen

hahaha... Du är så rolig.. Jo men Michelles historie skapande är inget man vill störa... ;)



Jag är supernöjd med bloggen! :) Himla begåvad dotter du har!

2009-03-16 @ 09:44:35
URL: http://carmej.blogg.se/
Postat av: Carmen

ps. Jag älskar era projekt! Alltid lika underbart... ;)

2009-03-16 @ 09:46:10
URL: http://carmej.blogg.se/
Postat av: Nina

Vad roligt att ni ska fixa till lite, det behöver man faktiskt ibland. Jag ser framför mig hur hundarna bara yr omkring ÖVER ALLT! Haha.

Resten av veckan ska bli strålande sol Lotta, så då får du ut på balkongen och fixa och dona. Precis som du vill.

Måste dessutom säga att du verkligen har talang för att skriva, alltid lika klockren!

2009-03-16 @ 16:44:03
URL: http://knittingwithNinja.blogspot.com
Postat av: Anonym

inte helt enkelt att vara fattig, du.

men det blir sakert fint till slut

annars tycks du vara ganska lat.

2009-03-24 @ 19:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0