Min kropp förfaller

Nu har jag fått förklaringen på varför jag går upp i vikt. Det är medicinen Lyrica som gör att man lägger på sig. Tänkte väl att det var så, och då är det ju inte mitt fel att jag blivit ett fetto. Ska se om bilringarna går att träna bort, men går det inte så får jag väl se ut så här då. Alla mina jeans i storlek 28 är redan förflyttade till Michelles garderob, och där lär dom stanna.

Men nu är det ju inte bara detta med övervikten som är problemet. Nu blir jag 42 i maj, och åldrandets vedermödor har verkligen börjat märkas. Det spelar ingen roll att min hjärna skriker NEJ, tyngdlagen är inget jag kan styra över. Jordens dragningskraft är ett naturfenomen som jag inte kan komma undan. Allt, och då menar jag ALLT, dras obönhörligt neråt.



Jag menar, hängbrösten är ju redan ett faktum. Men nu börjar det fladdra och sladdra lite överallt på kroppen. Kinderna hänger, en liten dubbelhaka kan anas, gäddhäng har jag också fått och till och med lårens hud på framsidan liksom veckar sig lite över knäna. Herregud, jag får faktiskt lite panik. Jag hade tänkt mig att åldras med värdighet, men vad fasen, det är inte roligt att upptäcka ett nytt ålderstecken varje dag.


Jag kan ju försöka intala mig själv att alla "åldersförebyggande" produkter hjälper. Antirynkcremer och ögoncremer som ska smörjas in varenda dag och kväll, inte ser jag någon skillnad. Nä, det är bara att knöla in alla fettvalkar så gott det går, och satsa på ordentliga BH-ar. Det behövs verkligen en stadig BH i dagsläget kan jag tala om. Allting på mig har blivit tyngre, större och mer uttänjt. Jag börjar bli tant. Bara att acceptera sanningen, även om alla gulliga sötnosar runt omkring mig säger snälla saker, så har jag ju en spegel och synen är fortfarande intakt.

Jag får glädja mig åt att jag har ganska fina tänder, vackra naglar och fina ögon. Sen har jag inga celluliter, bristningar eller åderbråck heller, och det får väl räknas som ett plus i protokollet tycker jag. Nä, att åldras är inte särskilt kul, men det går ju inte att undvika tyvärr.  Det är bara att bita i det sura äpplet och se glad ut :)


Kommentarer
Postat av: Carmen

du är så jävla rolig! Men Lotta, seriöst. du är as snygg!! Lägg av med sånt. ;)

Jag har tänkt på en sak idag. Snälla får jag vara brudtärna på bröllopet??

2009-03-10 @ 19:14:34
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Lotta

Haha, vad söt du är gumman. Men som sagt, jag har ju linser. Självklart ska du vara brudtärna! Hitta någon jag kan gifta mig med först bara, hehe...

2009-03-10 @ 20:21:13
URL: http://www.lottagotti.blogg.sel
Postat av: Rebelen Alias Lars

Aj men jag tror ändå att du är en snygging...

2009-03-10 @ 20:53:15
Postat av: Lotta

Lars, alltid lika snäll :) Jo, i min själ och i mitt hjärta är jag nog fortfarande en snygging... Fast annars är jag rätt lik tanten på sista bilden. Jag har inga brillor, håret är längre och inte grått, men utöver det är vi som kopior :P

Varmaste kramen till dig Lars!!!

2009-03-10 @ 21:13:45
URL: http://www.lottagotti.blogg.sel
Postat av: Anonym

lägg ner nu lotta du e riktigt heeet e du vänta bara tills sommaren . vilka planer vi har till sommaren va :)

2009-03-10 @ 21:31:04
Postat av: Michelle

Exakt, vänta bara till sommaren! Då jävlar ska det bli andra bullar.. Monchichi har rätt.

2009-03-11 @ 01:06:50
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: cameron99gbg

hej snygging !! äsch men du har ju skönheten kvar och du känner dig som ungdomligt .. du är så vacker i mina ögon ... blink ..

2009-03-11 @ 01:13:22
Postat av: Rebelen Alias Lars

Jag tror inte du ser ut så...Men det är ju inte bara utsidan man ska se utan även insidan Så jag säger att du är snygg på utansidan och innansidan..Kram

2009-03-11 @ 15:04:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0