Ännu en dag

Idag har jag varit hos min samtalsterapeut. Michelle var också med eftersom vi redan tidigare bestämt det. Vi skulle prata lite om hur vi haft det under åren som gått, hur det har påverkat henne och mig, dels om mina sjukdomar och dels om all skit vi varit med om och upplevt. Det var rätt skönt att prata av oss lite om saken. Det lättar lite i själen kan man väl säga. Fast såren efter handlingar av andra personer sitter väldigt djupt. Dom kommer aldrig att läka, det vet vi, men forhoppningsvis blekna med tiden. Förlåta kommer vi däremot aldrig  att göra. Önskar jag kunde, men tyvärr.

Nu i kväll har min fd fosterdotter Mona varit här. Vi har fikat och pratat gamla minnen. Hon och Michelle ska på någon fest i morgon kväll, så Mona kommer hit i morgon och skall även sova över. Det blir mysigt, för det var längesen. Älskar när Mona kommer hit, hon är alltid så himla glad, sprudlande och positiv. Hon smittar av sig med sitt underbara sätt :)

På söndag bär det av till Öxabäck. Jag, Sigge, Basia och Jimmy ska på dop. Det är Michelles yngste kusinbarn som ska döpas. Det ska bli så trevligt att träffa mina ex.svågrar, ex.svägerskor, alla deras barn och alla deras barnbarn. Dom är så himla många!  Jag är väldigt glad över att jag fortfarande har kontakt med dom allihop, dels för att jag inte har någon släkt kvar själv, och dels för att dom är så underbart goa :) 

På tal om min egen sk "familj / släkt", eller hur man ska benämna saken, så är jag väldigt glad över att jag avsagt mig all kontakt med dom. Det är det bästa beslut jag någonsin tagit. Hade dom varit normala i huvudet hade jag sett det som en förlust, men nu är dom inte normala någonstans, så då är det enbart en otrolig befrielse att inte ha dom i mitt liv. Och hade dom varit normala så hade jag ju inte heller raderat dom ur huvudet, eller hur?! Så är det med den saken, och så skall det också förbli. Dom existerar inte för mig och mina barn, och inte för någon annan i min närhet heller. Thats it.


Efter vårat samtal idag så säger jag bara: Faan vad gott det var att skriva det.
Adios, good bye, fuck off, färdigt och klart.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud va störd du e

2009-03-07 @ 10:19:02
Postat av: Lotta

Ja jag är ju det. Märkte du det först nu???

Hur är vädret i Västerås idag då?

2009-03-07 @ 10:41:13
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Michelle

Det blir inte lika roligt om du vet att jag vet vem du är. Så vi kör vidare och låtsas som ingenting! Jag vet "ingenting".. Men annars så är vi rätt störda båda två mamma och jag! Men det var väl ingen nyhet? Eller?

2009-03-07 @ 14:34:31
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Buicksson

Hej Svejs

2009-03-07 @ 15:54:16
Postat av: Carmen

det är en Kent låt .. dom har väldigt många fina texter ! :)



2009-03-07 @ 16:40:45
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad skönt att du kan radera ut saker som släkten.

Men varför e du då ff sjuk???????????



2009-03-07 @ 21:14:40
Postat av: Lotta

Först skriver du att jag är störd.

Då frågade jag dig trevligt om vädret var fint i Västerås idag. Fick inget svar på min fråga.

Nu ställer du en fråga till mig! Konstigt.

Förväntar du dig ett svar på den frågan? Ja, jag tror faktiskt att du gör det, för du är gravt störd. Men du, jag skiter faktiskt i hur vädret är där du bor. Hoppas det är kanonfint i sommar bara.

Vi kanske syns på Power Meet :D Ska vi säga så?

2009-03-07 @ 23:32:32
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahah att folk ens orkar !!!! GÖTT E DE LOTTA blir alltid lika glad när du skriver om mig haha :) gillar att vara hos er med de e så kul då . LOTTA BAAADAAAAR DU :D

2009-03-08 @ 16:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0