Dance of the Butterfly



Har inte så värst mycket att berätta, men tänkte skriva lite i alla fall. Jag har bestämt mig för att sluta röka den 19:e. Sist jag slutade tog jag inte en cigg på 3 år, så jag vet att jag kan, har bara inte haft den rätta viljan. Men nu är det dags igen. Jag dricker ju ingen alkohol, men äter rätt många mediciner samt dricker några koppar kaffe om dagen, så om jag fortsätter röka blir det för mycket för kroppen och hälsan. Därför slutar jag med rökningen. Jag vet att jag kommer att må mycket bättre några veckor efter rökstoppet. Just nu känns det som om en tung sten fallit av mig, jag känner mig mycket lättare om hjärtat på något sätt, om man nu kan beskriva känslan så.

Dom sista dagarna har jag fått tillbaka lite energi - kors i taket. Det beror faktiskt på två saker. Först har Michelle bokstavligen släpat ut mig på långpromenader med Freja, och idag tyckte jag plötsligt att det var kul igen. Sen fick jag en väldig motivation till förändringar när jag läste senaste nummret av ToppHälsa, som för övrigt är en kanontidning. Hoppas bara jag får behålla lusten och orken till att genomföra det jag planerar. Det är ju inte alltid det blir som jag tänkt mig med tanke på depressioner mm. Men skam den som ger sig, det kan inte bli sämre i alla fall. Nä, nu ska Michelle få klippa min lugg igen. Herregud, mitt hår växer typ 3-4 cm i månaden. Är inte det ganska mycket?



Kramar om alla mina läsare och sänder massor av kärlek till er.


Kommentarer
Postat av: Michelle

Haha släpat ut dig ja, o ger mig, det gör jag aldrig! O det vet du. Bra det här med rökstoppet. Verygood.. Och angående yogakursen, Scchhhhh!!!!! hahahahah

2009-01-09 @ 20:04:49
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Zeke från SBW

"så om jag fortsätter röka blir det för mycket för kroppen och hälsan. Därför slutar jag med rökningen."

Håller inte med dig där. Tror inte att rökningen

i sig är ett ´hälsoproblem´.

Tror snarare att: Röka är ett bra sätt att "tillfälligt lugna ner sig".



Att sluta röka kan istället bli ytterligare

ett krav.

2009-01-10 @ 06:10:39
Postat av: Lotta

Söt och omtänksam som alltid :) Vad du är gullig! Jag håller med dig om det du säger, jag lugnar verkligen ner mig med mina nästan 40 cigg om dagen. Men jag kommer att ta nikotintuggumin, så det blir inga abstinensbesvär, nikokicken kommer ändå. Men resten av skiten i ciggen slipper jag i alla fall. Och blir det ett krav och för jobbigt, då lovar jag att gå och köpa ett ciggpaket på direkten :D Största och varmaste kramen till dig!

2009-01-10 @ 11:41:23
URL: http://lottagotti.blogg.se/
Postat av: kim

Vad roligt Lotta :)!!! Jag blir riktigt glad när jag läser det.Har sett dig ledsen, och det är inte skoj. Men som sagt. Vad bra,skönt och själslugnade att LottaGotti is back in track :D Love You!!!!!

2009-01-10 @ 16:26:03
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Anonym

gud vad roligt ! :) Sicken bra grej Lotta, att du ebstämmt dig för att sluta.

Gud vad jag saknar er! Vi måste verkligen ses i veckan! Vad gör ni torsdag på dan?

Och jag gillar din banangula sida Lotta ;)

2009-01-11 @ 22:15:49
Postat av: Carmen

gud vad roligt ! :) Sicken bra grej Lotta, att du ebstämmt dig för att sluta.

Gud vad jag saknar er! Vi måste verkligen ses i veckan! Vad gör ni torsdag på dan?

Och jag gillar din banangula sida Lotta ;)

2009-01-11 @ 22:16:05
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hade den vält så hade jag garvat tills jag dog. ORDAGRANT. Tom Freja tyckte ju för fan att det var skit kul. Hahaha

2009-01-11 @ 22:16:58
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Rebelen Alias Lars

Hej lotta så kul att du har hittat tillbaka till skrivandet..Sen att du slutat röka är väl bara bra.Sen är det bra med att man rör på sig har jag hört.:) Kram PS kul att du skriver igen

2009-01-12 @ 11:49:42
URL: http://www.trinitymc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0