Djup svart depression

Nu har jag trillat ner riktigt djupt i det bottenlösa och svarta hålet igen. I hålet där man bara känner ångest, rädsla, olust, smärta, ensamhet, förtvivlan, meningslöshet, sorg och en obeskrivlig känsla av att aldrig mera bli glad. Bara gråt och gråt och tårar som aldrig vill sluta rinna. Jag känner mig helt otröstlig och fruktansvärt ensam.



Jag vet innerst inne varför jag känner så här. Det har liksom smygit sig på de sista dagarna och slagit till med full kraft idag. Anledningen är självklart att det i morgon är 2 år sedan min mamma dog. Det känns som om det bara var några månader sedan det hände och jag har inte sörjt färdigt ännu.

På rättsmedicins papper står det att det är den 4:e oktober 2006 som är dödsdagen, men det stämmer inte. Den 4:e hittades hennes kropp, och det är en helt annan sak. Obduktionen visade att hon hade varit död i ca 3 dygn. Jag vet att hon tog sitt liv den 1:e. Jag vet till och med klockslag, 22.40, eftersom jag upplevde en väldigt konstig sak just då.

I morgon kväll tänder jag och mina barn ljus för vår älskade mamma och mormor och tänker på alla fina minnen vi har. Det gör ont att tänka på dig mamma. Det gör ont att sakna dig. Det gör ont att vi aldrig pratade klart. Men det gör inte ont att minnas allt fint och att älska dig. Min lilla Mamma.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Vi ska tänka på henne imorgon Mamma, som du säger tända ljus och ägna fina tankar. Hon hör, hon vet!

Du är inte ensam mamma.. Jag och många många andra älskar dig.

2008-09-30 @ 21:12:06
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Carmen

Lotta, är jätte ledsen för din skull. Kan bara föreställa mig hur fruktansvärt det är att förlora en förälder. Och alla omständigheter kring detta med din mamma gör ju bara alla ännu värre.

Hoppas att du mår bättre snart. Du är en sån fin människa som har så mycket fint att ge. Älskar dig och uppskattar dig jätte mycket. Många kramar!

2008-09-30 @ 21:19:56
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Rebelen Alias Lars

Jag är också lessen för din skull..Kan bara säga att tänker på dig i denna svåra stund..Du ska se att du hittar upp från det svarta hålet...Kram

2008-10-01 @ 11:05:43
Postat av: Kim

Jag vet vad du gått egenom. Och när din mamma gick bort var grymt jobbigt för dig!!

Och kom ihåg det idioterna säger stämmer inte. Det är bara bullshit. Och det vet du med. Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att förlora en förälder. Men jag är säker på att din fina mamma vakar över dig och är hos dig!

Imån tänder jag också ljus för henne! Har aldrig träffat henne MEN jag vet vad det betyder om någon annan bryr sig. Och jag finns här och bryr mig om dig hela tiden. Det är så svårt allt. Men jag finns här. Och som Michelle skrev i komentaren där ovan. Hon hör, hon vet! Det är alldedes korekt. Hon är hos dig mammsi!

Hon har det så bra med Buzz och alla katter som gått bort :) ÄLSKAR DIG!

2008-10-01 @ 13:42:54
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Michelle

Asså kim jag började typ lipa när jag läste. "Hon har det så bra med Buzz och alla katter som gått bort" som du skrev. Men det är sant. Den vackraste dagen som kommer så ses vi igen. Kom ihåg det Mamma, för DU vet att det är sant.

2008-10-01 @ 16:38:23
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Asså, vad mig anbelagnar så ville du väl inte veta av din mamma?

Så varför sörja nu

2008-10-03 @ 23:54:38
Postat av: Anonym

Asså, vad mig anbelagnar så ville du väl inte veta av din mamma?

Så varför sörja nu

2008-10-03 @ 23:56:20
Postat av: Samra

Jag kan inte säga att jag förstår dig, för det gör jag inte. Jag har min mamma fortfarande i livet, o det tackar jag gud varje dag för. Men jag hoppas att du tar dig upp ur hålet, och hittar tillbaka till glädjen o leendet.

2008-10-13 @ 15:17:58
URL: http://samrakaltak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0