Vansinnigt i världen

Nääe, nu var jag bara tvungen att avbryta mitt GP-läsande mitt i morgonproceduren pga ett allmänt frispel av frustration och vrede, och genast blogga om dom mest puckade uttalanden jag läst sedan jag vet inte när. Jag citerar GP:s artikel rätt av nu:

SLAGEN KVINNA FÅR SLÅ TILLBAKA
Kairo: Sunnitiska islams högsta auktoritet fastslår att en kvinna som misshandlas av sin make får slå tillbaka.
Enligt den egyptiska tidningen al-Masry al-Yum har ledaren för al-Azhar-universitetet i Kairo, schejk Hamid al-Atrash, utfärdat ett påbud om kvinnors rätt till självförsvar. Tidigare har även religösa ledare i Saudiarabien och Turkiet utfärdat liknande deklarationer. -Alla har rätt att försvara sig, oavsett om det är en man eller kvinna, för alla människor är lika inför Gud, säger al-Atrash enligt tidningen. De senaste dagarna har den saudiske schejken Abd al-Mohsin al-Abaykan uttalat sig offentligt om att en kvinna har rätt att svara med samma medel om hon blir slagen av sin man, "antingen det sker med en läderrem eller elsladd".
Dubbelt upp.
Den turkiske schejken Fathallah Julun går ett steg längre och säger att en misshandlad kvinna har rätt att slå tillbaka - med ränta. -Hon bör slå tillbaka två gånger för varje slag hon får, säger Julun enligt den egyptiska tidningen.
Människorättsgrupper som Amnesty International åberopar säger att 35 procent av dödsfallen bland egyptiska kvinnor orsakas av misshandel i hemmet. Nyligen dömdes för första gången en egyptisk man till fängelse för sexuellt ofredande av en kvinna på allmän plats.      TT-AFP Egypten

Jag ska inte gå in för djupt i detta ämne nu, med risk för att balla ur fullständigt, utan bara avsluta med några ord. Dessa oerhört intelligenta ledande mäns förslag kan väl knappast minska misshandeln av kvinnor i sina respektive länder. Min starka övertygelse är att dessa förslag, oavsett elsladdar eller två slag för varje slag, istället resulterar i en kraftigt ökad dödssiffra bland kvinnor. För skulle en kvinna ta sig friheten och ha fräckheten att slå tillbaka då hon blir misshandlad av sin man (som slår henne bara för att han vill och får det) kan jag garantera att den förorättade mannen dödar henne.
Varför skulle han inte göra det? Han har ju i egenskap av sitt kön redan "licens to" både att slå och döda om han känner för det, allt beroendes på dagens humör. Och får han då en smäll tillbaka, jaa, då lär han ju lätt hacka sin fru i bitar.

Nu kan jag inte hålla mig längre...hemskt sorry...men nu BALLAR JAG UR!!!  Vad i helvete är det här? Ska kvinnor världen över behöva stå ut med detta? NEJ, så faan heller! Det hjälper väl inte att springa efter sin man med en elsladd för att försöka få in ett par klatschar. Nog att han ens springer liksom, han är inte rädd. Skulle kvinnan ifråga ens göra ett försök att hävda sig får hon nog en käftsmäll så hon lyfter från marken, och därefter kan vi ju bara försöka föreställa oss vad som händer. Jag vet att dessa kvinnor är fruktansvärt nedtryckta, men jag hade ta mig faan jublat om dom vågade resa sig ur förtrycket. Häll bensin över kräket när han sover och tänd på. Ta inte en elsladd - ta en slägga och slå fanskapet sönder och samman. Stycka äcklet ihop med väninnorna. Skär av gubbslemmets könsdelar och tryck in paketet i hans mun, tejpa igen näsa och mun (bind först händer och fötter när han sover) och invänta befrielsen!!! 

Kommentarer
Postat av: Andreas

Förstår helt klart din frustration och vrede. Det mästa där nere har väll med deras sjuka religon att göra. Allt som har med islam, allah, koranen m.m skulle total förbjudas runt om i hela världen. Iofs är all religon sjuk och orsak till mycket ont här i världen.

Ja tyvärr skulle det bli många fler dödsfall och "hedersmord" om kvinnorna skulle börja slå tillbaka och det är sorgligt att det ska behöva vara så. Man skulle ändrat lagen där nere istället och huggt av händerna på varenda kvinno misshandlare. Iofs så skulle det vara en lag som gällde över hela världen!



Gillar det du skrev när du balla ur. Dig ska man inte reta upp..hehe

2008-10-28 @ 19:08:53
URL: http://wehlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0