Skitväderssöndag

En liten tävlingsrapport ifrån gårdagens Scandinavian Open BJJ Championship 2008, som för övrigt är Europas största och mest prestigefyllda BJJ-tävling näst efter EM. Med tanke på detta är jag oerhört imponerad av Jimmy och hans klubbkamraters resultat, då samtliga hade dom sämsta tänkbara förutsättningarna vad gällde att tävla. Alla hade mer eller mindre oläkta skador, och Jimmy och Paulo hade inte sovit på närmare 30 timmar när dom vägde in sig på morgonen. Jimmy har inte ens tränat med sin gi på sig under det senaste året. Trots allt detta tar dom 3 medaljplatser!
Jimmy vann sina 2 första matcher, men förlorade tyvärr sin 3:e match med nån poäng. Jag hör Jimmy morra !!!

         

Bild 1.  Jimmy tog bronset i  -82,3 kg
Bild 2.  Paulo tog guldet i  -70 kg
Bild 3.  Kristian tog silvret i  -64 kg

Otroligt duktigt av er alla tre. Ett JÄTTESTORT grattis !!!


Sen tillbringade jag, Michelle och Freja hela lördagskvällen framför nya tv:n :)  Vi kollade på tre filmer i rad och smaskade i oss massa gott. "Midnight Meat Train"  och "The Cykle"  var bra tidsfördriv, men kanske inte direkt något att varmt rekommendera. Däremot den verklighetsbaserade filmen "The Girl Next Door" , fy fasen alltså, det var något av det värsta jag sett. Både jag och Michelle höll på att kräkas. Efteråt enades vi om att detta är den ultimata filmen för Carmen, så vi tänker bjuda hit henne och Kim på en liten filmvisning på tisdag kväll (om dom kan), hehe, fy faan vad elaka vi är!

Idag blir det lite kortläggning, men annars mest slappande eftersom det är så himla tråkigt väder ute. Väntar med spänning på att Jimmy ska höra av sig, hans mobil är död.  Vill ju veta om han ställer upp i dom öppna tävlingarna i dag. 


Kommentarer
Postat av: Michelle

Dom är grymma, grattis Paulo Jimmy & Kristian. :) Ja du den the girl next door, fyfaaaaaaaaan.. hujeda mig som fan asså

2008-10-26 @ 22:43:42
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Kim

hehe Jimmy är grymmast ändå!!! Hälsa han att han är bäst. Ja den filmen vill jag jätte gärna se. Men kan nog inte på tisdag, är på orust då! Men jag ringer så fort jag är i gbg, så ser vi om jag kan. Saknar er!!! Hälsa alla. Älskar er!

2008-10-26 @ 23:30:18
Postat av: Carmen

hehe.. den är hur grym som helst!! Vi kanske ska skaffa oss en sån där klänning var och ställa oss i ert vardagsrum med varsin tamburin och köra lite 70-tals mys! haha..

2008-10-27 @ 17:13:44
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0