New week

Så där ja! Nu ballade jag ur och ringde återbud till Käkkirurgen, hehe. Vill inte operera ut nån visdomstand, mojsigojsa nere i käkbenet och sätta nåt drän idag, det får bli en annan dag...om länge, länge :)  Igår stylade Michelle om min blogg som ni ser och jag är jättenöjd. Kimsan har sovit över i natt. Hon och jag har legat i min säng och knött med Freja, Gizmo, Amiina och Monica. Jag vaknade kvart över sex av en stor tass rätt i ansiktet...Freja minsann, med sina slafsande kärlekspussar som vill att jag ska komma upp. Hon är ju fortfarande en valp som just fyllt nio månader, så då är det bara att göra henne till viljes, men jösses vad stor hon blivit!  Lägger upp lite bilder så ni kan se skillnaden.

           

Först en bild på Kim med Freja. Här är hon helt nyinflyttad hos oss, ca 9 v. och knappt 4 kg tung. Så liten och söt! Mittenbilden är på min älskade hittekatt persern Gizmo. När jag hittade honom var han uppskattningsvis 1-1½ år enligt veterinären. Han hade fått blått bläck inhällt i öronen, var så insnärjd i taggiga pinnar så han inte kunde gå och vägde bara 1200 gr efter en lång svältperiod. Jävla djurplågare, borde vara skottpengar på dom!!! Idag är han en ganska stor kille på närmare 6 kilo. Han älskar att sova på konstiga huvudstöd (här ett prydnadsfår i keramik) och viker inte en tum från min sida. På sista bilden ligger Gizmo och Freja och vilar i Michelles säng. Kolla in Frejas huvud alltså! Det är nästan lika stort som hela Gizmo :)  Ja, hon är bamsig nu, våran lilla prinsessa!

Vad har vi på programmet den här veckan då? Michelle ska jobba idag, till läkaren på onsdag och till sjukgymnasten på fredag, så jag och Freja blir lite själva här. Jag måste skriva några mail, fylla i och skicka in massa blanketter och ringa några samtal och gapa loss lite. Ev. passa mitt barnbarn Oliver på tisdag, den lille stackaren har fått halsfluss. Sigge ska ta med Jimmy och Michelle så dom får köpa höstskor och vinterstövlar/kängor och Freja ska få sele, spårlina, vatten-och-vindtäta kläder och lite annat. På lördag ska jag med Hawks MC till Ride Free MC på en privat oktoberfest, och det ska faktiskt bli riktigt skoj, så himla trevliga folk i den klubben! Ja, sen blir det nog massa annat som dyker upp också under veckans gång. 

Ha en jättefin och underbar dag alla läsare!!!  

Kommentarer
Postat av: Michelle

Hehehe det är så sjukt hur stor hon har blivit. Jag kan ju inte ens slänga upp henne på axlarna längre sån heffaklump som hon är. :) Kössen hihi! Oja det ska bli så skönt med en shopping runda för våran lille älskling. Så vi kan träna utan att frysa i höst/vinter innan vi fortsätter med resten av kurserna :) Lääängtaaar... Ne nu ska jag kila iväg till jobbet :) Ses ikväll/inatt.. Och då ska jag tvinga dig att vara vaken och titta på The bucket list med mig.. Tjiiihooo.. Hälsa kimpi när hon vaknar också.. Att krösamaja ligger under min säng och filar tånaglarna i en djup sång stämma...

2008-10-06 @ 10:11:02
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Kim

hahahah! ja vi låg allt och trängdes inatt :) men alltid lika mysigt.

2008-10-06 @ 13:02:50
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Kim

men bloddy hell what have you done whit the överkast ?! .. haha du sitter och kollar på det nu och jag sitter här och spanar in dig ;) din goooooding. Snart kommer jag och joinar. Kanske sänker en kall eller två? ett gott rött till laxen och ett gott vitt till deserten. Oj nu kännde jag något vid lilltån. Där stod nils karlsson pyssling med petterniklas i vädret. Bor han här i parketten tro? jojo det blir ett mysterium. Och snart kommer Tomas Di Leva och har med sig en back kalla. Och varsin ny jesusklänning som vi ska trippa runt i här på marklandsgatan. Men jag tror till och med att han har plattat håret sitt denna gången. Aaa just det ja, sa jag att komandoran ringde förut? Ja iallafall jag skulle hälsa att vi ska möta hene utanför FLAME på lördagkväll. Hon har tydligen lite skvaller om ett och annat! Och hon hade tydligen dumpat Birk borkason pga att mattis i rövarskogen kom på henne med att ligga med karlsson på taket i helvetesgapet. Men men .. så vi får allt ge henne lite tid på flame med att sörja ut. Och jag hörde att skorpan hade fått kondylom eller något liknande av sin EGEN BROR jonatan. Jävla incestpack .. INAVEL I TÖRNROSDALEN. senaste nytt!



Ja men komma tomas med dem kalla i backen. Och varis jesusklänning. Och kör inte för hårt med han inatt nu Lotta!

2008-10-06 @ 20:28:19
URL: http://kimmenw.blogg.se/
Postat av: Andreas

Michelle kan få styla om min blogg med..hehe..Jag har velat ha min svart och röd från början men fattade ingenting hur man skulle göra för att få den som man ville så jag lade ner det projektet..haha..Freja är riktigt fin:) Va inne på en länken med dom som födde upp den rasen från din sida igår och såg att det fanns valpar blev lite sugen och köpa en men tyvärr finns inte tiden så får nöjja mig med Schooban:) Ha det bäst. Bamse kramen

2008-10-07 @ 05:12:22
Postat av: sthlm

Jag hade velat knö i din säng oxå ;)

2008-10-07 @ 12:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0