Till mina syskonbarn

Fyra stycken av er räknas som "vuxna" idag. Jag förstår att ni har undrat vad som hände sommaren 2003, vad som utlöste hela den här bisarra situationen och varför det är som det är idag. Jag anser att ni är såpass gamla nu så att jag kan ge min version, den sanna versionen, och att jag nu kan berätta utan att ni tar någon skada. Anledningen till att jag och mina barn (samt alla andra som vet) inget sagt under de här åren är att  vi har velat skona er. Ingen vill höra något dåligt om sina föräldrar, och ni hade inte trott på det ändå, och det gör ni antagligen inte nu heller tyvärr pga att ni fått höra en annan version sen 5 år tillbaka.

Men tro mig, min tystnad har inte berott på att jag gjort fel. Tystnaden har berott på två saker. Dels bär jag mig inte åt som vissa andra personer och dels anser jag att man inte blandar in barn i sådana här saker. Tragiskt nog har inte era föräldrar samma åsikt i den här saken. Jag har aldrig sagt ett enda otrevligt ord till någon av er, aldrig någonsin, varken före eller efter år 2003. Det har era föräldrar däremot gjort mot mina barn. Dom har också blandat in flera andra vuxna  personer i det här som också har gjort och sagt saker till mina barn. Ni förstår väl att jag och min dotter (er kusin) lever med skyddad identitet av en anledning. Det är nämligen inget som man bara får så där hipp som happ, utan det ligger allvarliga trakasserier, förföljelse, bedrägerier, urkundsförfalskning och andra saker till grund för det. Den enda anledningen till att jag inte gått med på att föra detta till åtal är niNi är också anledningen till att jag inte gjort samma saker tillbaka, eller hämnats (trots att väldigt många andra har velat göra det i mitt ställe, men jag har totalvägrat). Jag vet att era föräldrar och de andra inblandade aldrig skulle tagit den hänsynen till mina barn om situationen varit omvänd. 

Innan jag fortsätter med andra inlägg som rör det här, vill jag bara att ni ska veta en sak. Oavsett vad ni tycker och tänker om mig idag, så vill jag att ni alla fyra (den femte vet inte vem jag är) ska veta hur mycket jag älskar er. Från den dagen ni föddes och jag höll er i mina armar som alldeles nyfödda, har jag älskat er obeskrivligt mycket. Och vad som än händer kommer jag alltid att älska er!


 


Kommentarer
Postat av: Din fd syster

Ja du. Det är sjukt tragiskt att läsa om dina lögner som du alldeles säkert tror på själv.

Att det har blivit så här är DITT EGET VAL. Du har ju alltid gjort fel val i livet. Tyvärr.

Du gjorde det när du stängde dörren för vår minsta syster och när du sa att du skulle sluta prata med

mig och mina barn för att jag tyckte det var löjligt att bråka om skitsaker som hände på en fest för 5 år sedan och dessutom på fyllan. (Jag var nykter för jag körde)

Jag sa till dig då att det inte är friskt att göra så. Ändå gör du det.

Så varför vill du skriva till mina barn nu?

Anklaga inte mig för att ha sagt något elakt till dina barn för det har jag aldrig gjort.

Om du nu är så snäll som du vill framstå så låt barnen vara för de vet inget om vad som hände. Jag har aldrig talat om för dem vad som hände eftersom jag aldrig själv förstått det.

2008-06-23 @ 14:17:17
Postat av: Michelle

Du! FD "Moster C". För det första är min mammas ord inga "lögner" det vet vi alla. För det andra var DU inte kvar på festen för att du hade åkt hem. Min Mamma var nykter och 10st andra jobbarkompisar till min mamma satt bredvid och blev vittnen till hur "FD Moster Å" Fick sig ett frispel. Också kallat fyllespel! Flera av min mammas arbetskamrater har varit hemma hos oss och hälsat på efter denna händelse och jag känner flera av dom själv. Det du säger är är LÖGN, en fet jävla lögn. För du visste inte ett skit, du visste vad "FD Moster Å" berättade. Och därmed tog du PARTI. Bad inte min Mamma dig per telefon ett flertal gånger att INTE göra det? Jo! Endå gjorde du det. Och DET ÄR NÅGONTING SOM DU GJORT FEL! Du är en fet jävla gris i mina ögon. Som inte har stake nog att skapa sin egna uppfattning. Du lyssnade inte ens på bådas versioner. Du valde sida efter EN! Och vad har du med min Mammas livsval att göra. Hon är väl den enda av er tre som är mänsklig. Som har hjärta och själ kvar i kroppen. Ni är ju för fan som stenar båda två DU & MOSTER Å! Och eftersom du inte ens bor på samma ställe som oss så har väl du INTE en aning om hur "FD moster Å" och CO KLANEN har betett sig under dessa 5 fucking åren. Du har inte en jävla aning så öppna inte din käft din obildade jävla idiot. NI äldre än mig, sitter och hackar på mina jobb osv osv. Hur kan ni med? Ni kan ju inte ens stava. Sitter på volvo på arbetstid och skriver kommentarer i min och min mammas jobb. PATETISK! Snacka om "val" i livet! Vänta bara sanningen ska fram.. Jag tackar GUD att min Mamma lever idag efter vad hon har blivit utsatt för AV ER! Under dessa år. Och tro inte att det bara är jag som är förbannad. Men ni kommer att få tillbaka all skit, det LOVAR jag. Vänta bara, vänta! FUCK OFF ERA HORJÄVLAR!

2008-06-23 @ 15:14:28
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: kim

din uppsvullna hora. HUR FAN KAN NI GÅ EMOT EN FAMILJEMEDLEM SÅ?? .. hoppas du skäms eller a alla ni era fittor! våga bara öppna din mun igen. fast i ditt fall är det ingången för kakorna och candy. GE FAN I LOTTA OCH MICHELLE NU. jag har träffat dig förre detta syster C , ojoj ingen vacker syn. man märker inte att du e lottas syster, ditt fula fanskap, att du kan meeeed?! gå och häng dig!!!!! lotta är den starkaste människa jag känner med tanke på vad ni har gjort mot henne i alla dessa år. ush .

2008-06-23 @ 18:20:13
Postat av: Anonym

Lotta verkar inte vars särskilt stark med tanke på vad hon skriver om i sin blogg. Sluta lämna ut dig så över internet och sök hjälp ist. Det säger ju sig själv vad du är för en människa när det bara är små barn som står upp för dig.

2008-06-23 @ 19:12:18
Postat av: Jimmy Lagerström

Familj är allt, man vänder sig aldrig mot sin egen familj, allt bråk stora som små borde man lösa innom familjen. Man tar inte parti utan försöker lösa problem. Kan inte föreställa mig sälv hata någon i min familj, men jag har sett det själv nu och vänder ryggen mot dom personerna.



Jag står helt på min Mamma och systers sida, men kom ihåg att det är lönlöst att skriva massa fula ord till andra på internet man kommer ingen vart. Jag tänker inte slösa min tid med att anklaga moral och princip lösa människor för massa saker.



Vill bara säga att jag älskar alla mina kusiner och saknar er, men med situationen jut nu tycker jag att det är jobbigt att umgås med dom. Och det får de ansvariga ha på sitt samvete. Jag älskade ockå alla mina mostrar och deras respektive, min mormor väldigt mycket och ni alla ställde upp för mig många gånger. Men oavsett ett bråk, vems fel det än är är ja förvånad och sårad över nuläget och hur det har spelat ut sig fram tills nu. Som jag skrev innan familjska vara allt, före egen stolhet. Jag är mycket besviken at jag inte kan presentera min hela familj för min fästmö.



Kom ihåg att ni är ansvariga för värre saker än internet krig, och om jag personligen ser ETT ENDA fult nedlåtande ord om min Mamma, Syster, Pappa oavsett vad, så kommer jag PERSONLIGEN blanda mig i denna "diskutionen" Det blir inte roligt för jag har fått nog!





2008-06-24 @ 15:04:42
URL: http://www.graciebarragbg.blogspot.com
Postat av: Tobbe

Hur fan i helvete kan ni skriva så om min mamma, och om Åsa. Jag har inget med detta att göra men blir förbannad på att "Kim" och Michelle skriver så om min familj.



Hur kan ni med?

Har ni inget vett eller?



Även ifall jag hade tyckt jätte illa om er så hade inte jag kunnat med att sitta och skriva sådana saker till er!



ps. Kim, jag vet inte vem du är, skriv inte en sån grej igen om min mamma! Passa dig jävligt noga.

2008-06-24 @ 17:21:17
Postat av: Anonym

Hojk Tobbe o även Jimmy men den andra verkar helt dum i huvudet, var hon själv på festen?

Kram alla idioter o glad första advent

2008-11-21 @ 22:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0