Otroligt!

Har haft min blogg sedan lite mer än en vecka, men har sen dag 5 över 60 besökare/dygn. Det är väldigt många. Startade bloggen för att kunna skriva av mig om mitt liv, vilket jag gör om jag känner för det. Jag ska klargöra det här med varför jag och min dotter har skyddad identitet. Vi är inte förföljda av någon galning! Anledningen är att ett antal personer (min fd familj och några fd vänner/grannar) gaddade ihop sig efter en händelse sommaren 2003, och började med att anonymt göra massa saker. Eftersom detta är min närmsta familj så har dom tillgång till hela mitt personnummer och visste givetvis mycket om mig och mitt liv. Samtal ringdes till diverse myndigheter där andra människor uppgav sig vara jag. Bostadsbidrag till barnfamiljer sades upp, varor beställdes i mitt namn osv osv... Väldigt trevligt när man ska betala sina räkningar och det fattas flera tusentals kronor, och man har inte en aning om vad faan som har hänt. Flera grejer gjordes också. Polisanmälan är gjord, men det är svårt att uppge vem man tror har gjort vad, när det finns ca 6-12 personer att välja på. Åklagaren ville att jag skulle uppge namn på samtliga personer som jag misstänkte för hon ville ta in samtliga på förhör, och hålla alla tills någon/några knasade vem som låg bakom vad. Jag uppgav inga namn (snällt av mig va?), med tanke på barnen. Kriminalpolisen och personskydd beslutade i samråd med mig och min dotter att ge oss skyddade identiteter för att omöjliggöra fler "sabotage" vad gäller inkomster mm. Alltså, jag har inga problem vad gäller att "lämna ut mig till hela världen på internet". Jag skiter i vem som vet var jag bor och vad jag heter, det handlar inte om det. Och vem som helst kan väl ringa på min dörr eller stå utanför min bostad, det skiter väl jag i. Om någon av de ovanstående ca 6-12 personerna skulle vilja det - så varsågoda!

Att jag skriver blogg har upprört dessa personer något oerhört, anonyma kommentarer bombar in till mig (har bara godkänt 1 eller 2 st) men flest har kommit till min dotter Michelle. Dom handlar i det stora hela om hur dum i huvudet jag är, hur psyksjuk jag är, vilken jävla idiot jag är osv, osv...jag orkar inte ens godkänna dom, för jag vet ju vilka som skriver. Nu har jag och min dotter flyttat till ett nytt bostadsområde, trots att vi hade bott i våran gamla lägenhet i 17 år och egentligen ville bo kvar där, helst för resten av mitt liv då jag älskade min lägenhet och de flesta av mina grannar. Men då ca 6-8 av "er" bor på samma gård var det en omöjlighet att bo kvar. Eran avsikt har ju under dessa 5 år varit att, med utstirrning, påhittade incidenter, uppskrämsel av era barn angående mig mm mm, få mig att bli "galen", göra något jag ångrar eller helst ta livet av mig. Detta är känt av många många fler än mig. Dels ett mycket stort antal boende på samma ställe, dels ett flertal familjer som de sista åren flyttat därifrån pga er allmänt otrevliga attityd mot allt och alla. Det ni sysslat med under de gågna 5 åren har ju som ni förstår inte passerat särskilt tyst förbi, med tanke på hur ni har betett er. Folk är ju varken döva eller blinda!

I vilket fall som helst, jag bloggar hur mycket jag vill om mitt liv, läs den gärna, men några kommentarer från er kommer jag inte att godkänna. Nu har vi flyttat för att slippa se er var eviga dag, låt nu mig slippa era dumma jävla kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Riktigt bra skrivet mamma, det förklarade verkligen så himla bra. Så nu vet ju alla hur det egentligen står till. Hade inte kunnat förklarat det bättre :) Älskar dig oerhööört mycket !

2008-06-26 @ 14:42:22
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: cameron

Hej!!! Jag läste genom mkt bra skrivet och stark gjort av dig .. Du vet vem jag är ..sköt om dig

2008-06-27 @ 21:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0