Omgiven av änglar

I februari i år fick jag ett riktigt psykbryt igen. När det händer vet jag aldrig, men det slår till hårt och helt oförberett. Som ett knytnävslag rakt i ansiktet. Det är så fruktansvärt smärtsamt och gör så ont. Hela jag bryter bara ihop. Allt i min omgivning blir helt svart och allt är bara sorg, smärta, besvikelse, trötthet och tomhet. Det finns inget kvar för mig känns det som. Jag är slut, förbrukad, ensam. Tårarna bara väller fram och slutar inte rinna. Smärtan i själen är obeskrivbar.

Jag hade gråtit i säkert 7 timmar, det gick inte att sluta, det blev bara värre och värre. Michelle var på jobbet så jag var ensam hemma. Då kom en person hem till mig, en som jag alltid kan lita på oavsett vad det än gäller. Det blir till att följa med till Psyk.akuten. Jag såg inte marken framför mig pga av alla tårar och ögonen som var rätt igensvullna. Läkaren var helt underbart gullig och rar. Först ville hon att jag skulle lägga in mig en vecka pga att hon trodde jag skulle ta livet av mig hemma. Men jag fick henne att förstå att jag lovat min dotter att aldrig göra något sådant igen och att jag håller mitt ord. Jag såg att hon var tveksam till det, men jag fick i alla fall åka hem.

Sedan den dagen har jag varit under beskydd. Omgiven av mina egna "skyddsänglar". Dom slog en järnring runt omkring mig för att jag skulle vila, ta det lugnt och bli bättre. Efter det har jag liksom tagit en paus från omvärlden. Jag är mest hemma eller på landet. Att vara beskyddad av alla dessa personer som älskar mig känns väldigt skönt. Förut var jag så utsatt. Nu känns det som om jag hela tiden är omringad av en grupp änglar. Jag är i mitten och dom står runt omkring med upplyfta vingar formade till en skyddande kupol över mig. Det känns som att vara inbäddad i ett mjukt, tryggt och varmt moln.

Michelle, Jimmy, Sigge, Kim, Carmen och Barbara. Jag älskar er alla och kommer aldrig att glömma vad ni gjort för mig. Det finns fler personer som jag inte kan skriva namn på, men detta gäller även er.
Ni har den största platsen i mitt hjärta.


Kommentarer
Postat av: Kimsan

Ååh lotta du är en ängel. vi finns här. Du och michelle är mina älsklingar!!!!! folk vill se oss falla men sorry motherfuckers vi knäcker allt och alla. Kim Lotta & Michelle

2008-06-18 @ 15:05:53
Postat av: Michelle

Vad vackert beskrivet mamma, vi finns ALLTID här för dig, och VI sviker dig aldrig. Älskar dig oändligt (`v´)

2008-06-18 @ 15:25:57
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Carmen

Älskar dig Lotta!

2008-06-18 @ 17:42:59
URL: http://carmenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0