Perro de Presa Canario

Våran lilla hund Freja (6 mån) är en Perro de Presa Canario , kan även kallas Dogo Canario, Presa Canario eller DC. Det är inte så många som känner till rasen eftersom det inte finns så många sådana hundar i Sverige ännu. Här är några bilder på Freja i lite olika åldrar. Måste säga att hon ligger inne med en väldigt avslappnad attityd.


Skön sovställning i första       Också en favoritsovställning      Freja med sin favvo-katt Diesel

Nu är ju Freja mycket större än på bilderna ovanför, och större ska hon bli. Men det är svårt att uppskatta nu hur stor hon kommer att bli. Hennes pappa vägde 83 kg och var inte riktigt fullvuxen! Frejas mamma var inte lika bamsig, utan mer som en rottishane till storlek. Med tanke på att pappan var som en ponny typ, så är väl mammans storlek mer hanterbar kanske? Frejas pälsfärg heter fawn med svart mask. En liten rolig grej är att dom var 14 valpar i Frejas kull. Här är lite bilder på andra Presa Canarios. Det är bara hanar, hittade inga fina bilder på tikar.


Samma färg som Freja, men en mer kortbent variant.      Den här längden på en hane är inte ovanligt, men dom kan bli otroligt mycket kraftigare än den här hanen.      Också en mer kortbent hane. Men Freja ligger minsann inne med långa fina spiror hon ;)


Kommentarer
Postat av: Rebelen alias Lars

Ja man kan ju kalla dom hundarnas bulldozer..Själv har man haft dobber..

2008-07-16 @ 16:12:45
Postat av: Michelle

Hihi, hon kmr bli så fin våran tös. Men du glömde ju att berätta att hon är den enda av de 14 valparna med en vit strimma på nosen :) Lite udda ! :) Älskar dig

2008-07-16 @ 17:18:38
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: Carmen

såå söt är hon lilla Freja! :)



jag vet inte hur jag gör med något.. Vi får se. Skulle sakna er sjukt mycket om jag flyttade, men jag vet att ni är riktiga vänner, och sånna försvinner inte oavsett avstånd :)

Vi ses snart min lilla Lotta!

2008-07-16 @ 19:10:02
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Fjärilen

Vad roligt att du har hittat till min blogg och tack så mycket för de fina kommentarerna. Kommer kanske inte vara så aktiv ett tag framöver eftersom jag har gått ner mig ordentligt men dina kommentarer uppskattas och värmer, kom ihåg det.

2008-07-16 @ 19:52:41
URL: http://psykfallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0