Min tro



Jag får ofta frågan: Är du kristen? Den frågan får jag pga mitt kors jag alltid har på mig. Nej, jag är inte kristen i den bemärkelsen som "en riktig kristen" är. Jag har en tro, men inte precis den kristna tron. Mitt kors står för godhet och jag kan inte vara utan det, då känner jag mig väldigt tom och "naken".

Jag tror på det goda och det onda. För andra heter det Gud och Djävulen. Gud kan vara vilken gud som helst, alla religioner har sin, om det är Gud, Allah, Buddha eller någon annan, kalla honom/henne vad som helst. För mig heter det Godhet. jag tror på gott/ont, snällt/elakt, sant/falskt, trohet/otrohet, rättvisa/orättvisa osv.

Jag tror, eller vet, att det finns något mer. Jag vet att allt inte är slut bara för att man dör, det finns något mer efter detta.
Jag vet att det finns en annan sida som dom flesta inte märker. Jag vet att varje människa har en själ. Jag vet också att ingen människa föds ond. Men jag vet att det finns onda människor (och även onda makter) som försöker "suga" åt sig av det goda. Därför ska man aldrig hålla på och mixtra med saker som anden i glaset tex, för man kan dra till sig saker man inte kan hantera. Vad varje person bör göra är att vårda sin själ, med andra ord, att försöka leva som en så god medmänniska man bara kan!



Det är valfritt för alla att tro på någon, något eller inget alls. Det viktigaste är hur vi behandlar varandra, alla andra levande varelser och vår jord. Allt handlar ju i grund och botten om vilka värderingar vi har. Och på den punkten skiljer det ju något oerhört från person till person. Jag tror på det jag tror och står för det och lever efter mina värderingar så gott jag kan.


Kommentarer
Postat av: Carmen

bra skrivet :)

2008-07-21 @ 16:09:43
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Michelle

Hihi, ja precis . Allt gammalt äckligt smink och shit som man aldrig använder. :) Ja min nya Hugo Boss :) åååh så gott den luktade! Föresten bra skrivet. Du förklarade det hela så bra. Känner ju också så lite grann. Fast jag har ju min tro om "Andra Sidan" som du vet. Är det det jag längtar mest till. Att få återse Buzz (`v´)

2008-07-21 @ 22:11:42
URL: http://michellel.blogg.se/
Postat av: kimmenw.blogg.se

Så himla bra skrivet, dína ord går rakt in i mitt hjärta o väcker min tomma hjärna.. Nu ska kimsan nana (L)(L) Sovgott!!! Love u

2008-07-21 @ 22:27:21
Postat av: Rebelen alias Lars

Jag är uppvuxen i ett krristat hem men inte blev jag det för det å nog älskar mina föräldrar mig lika mycket för det...Nästan alla min släckt är troende..jag har en kusin som jag umgås me väldigt mycket på sommaren å mindre på vintern han är troende å inte bryr sig han om att jag inte är det..Men visst jajg tror på nått men jag vet inte vad...det finns både gott å ont här i världen...

2008-07-23 @ 12:48:16
Postat av: veronica

Lotta.. du ska veta att du har människor runt dig som älskar dig överallt annat!! om det är någon eller några som säger något annat så är det avundsjuka. Avundsjuka på att de inte har det! Allt hat som finns, titta lyssna,ställ dig rakryggad och vänd om och gå.Du är underbar och snygg tänk på det varje gång du känner dig ledsen. Livet är värt att leva men inte leva med idioter.slöseri med tid,helt enkelt, du är som en syster,mamma,och vän för mig och jag ställer alltid upp för dig..

LOVE VIRRE

2008-07-23 @ 20:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0