Det är visst sommar

Satt i vanlig ordning med min GP, kaffemugg och cigg i högsta hugg förut, som alla andra morgnar. Njöt av tystnaden, all grönska i skogen utanför panoramafönstret och alla blommor på balkongen. Självklart bläddrade jag fram till prognosen för veckans kommande väder, med förhoppning om att nu jädrar kommer värmeböljan minsann!. Men icke då. Fortsätter med tidningen som vanligt och läser om skolstarter, höstskor, kräftpriser och allt annat som hör augustimånaden till. Allt är som det ska och som det alltid varit. Jag själv handlade ju igår med tanke på att man behöver lite varmare kläder om en månad eller två liksom. Men tills vidare är det faktiskt sommar. Okey, jag kan gå med på att det är sensommar, det låter bra och är ett väldigt vackert ord, inte sant? Jag vill att det ska vara sommar en tid till och sen blir det en mjuk övergång till hösten som varar ett bra tag. Alla löv ska sakta hinna bli rödfärgade och sen ska dom singla ner i veckor. 

Men plötsligt, vad skådar mitt norra öga? Jo, under en annan sida med annonser om teater, konserter och lite annat, så har restaurang Palace (förlåter er aldrig) en annons om JULBORD!!!  Med premiär den 20 november minsann. Vad är det här? Jag får panik för sjutton. Varför denna stress? Kan inte alla bara ta det lite lugnt nu? Dagen till ära ska jag sitta på balkongen och huttra i bikini, insmord med vad som helst som doftar cocos, för i min värld så är det en sommardag!
 


Kommentarer
Postat av: Carmen

haha.. rolig du är Lotta! Men håller verkligen med dig! hatar att höstkläderna börjar dyka upp i affärerna redan i början av augusti och allt detta tjat om julbord o grejer när augusti inte är slut.. det är illa! Kan det inte bara få vara sommar medan det fortfarande är lite varmt så kan man börja tänka på allt sånt sen!

2008-08-22 @ 17:26:36
URL: http://carmenj.blogg.se/
Postat av: Michelle

HAHAHAH ja precis soc ja juste det är ju dom som betalar allt va? Till och med hårfärgen för 60 spänn.. HAHAHA fyfan så sorgliga dom är..

2008-08-22 @ 20:33:42
URL: http://michellel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0